محمد الهیاری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، در زمینه ممیزی اراضی و انجام قانون رفع تداخل و صدور استعلامات، افزود: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و استعلامات اشخاص به صورت ماهانه انجام می گیرد و در هر ماه به صورت متوسط به 500 مورد رسیدگی می شود.
این مسئول در زمینه حفاظت از منابع طبیعی، بیان کرد: تلاش کارکنان منابع طبیعی شهرستان ابهر بر این است که با برگزاری کلاس های آموزشی برای مردم در راستای حفاظت از منابع طبیعی قدم بردارند.
وی اظهار کرد: رفع تداخل اراضی در روستاهای قروه، حصار قاجار، توده بین و درسجین صورت گرفته است و اعتراضات و مشکلات مردم در تداخل اراضی کشاورزی و ملی حل شده که به موجب آن حدود اراضی ملی روستاهای توده بین و قروه با روستای فارسجین از استان قزوین مشخص و کمربند حفاظتی به صورت بنچ مارک احداث شد.
این مسئول یادآور شد: با توجه به دستور فرماندار و دادستان، کارگروهی جهت تعیین تکلیف اراضی روستای دولت آباد تشکیل شد که در این راستا نقشه اصلاحی و جدید اراضی این روستا توسط نقشه برداران سازمان جهاد کشاورزی تهیه شده است و باید در گام نخست به تایید اداره ثبت اسناد و املاک همچنین سایر اعضای کارگروه اراضی شهرستان برسد.
الهیاری با اشاره به ورود غیر مجاز دام ها به مراتع خاطرنشان کرد: با همکاری مردم در روستاهای حصارعبدالکریم، بهاور، حسین آباد، قارلوق، نایجوک دام های غیر مجاز از مراتع اخراج شده و برای افرادی که همکاری نکردند پرونده قضایی تشکیل شد.
وی تاکید کرد: با توجه به افزایش دمای هوا از عموم مردم درخواست می شود با خودداری از روشن کردن آتش در تفرجگاه ها، مراتع و کوه ها، در حفظ و بهره برداری اصولی از منابع خدادادی ما را یاری کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ابهر تصریح کرد: آتش سوزی خسارت جبران ناپذیری به پوشش گیاهی وارد کرده و موجب فرسایش خاک و از بین رفتن منابع طبیعی می شود از این رو، همه مردم در این راستا باید حس مسئولیت داشته باشند.
وی در حوزه مراتع نیز یادآور شد: برای کمک به حفظ مرتع و بهره برداران 35 دستگاه آبشخوار فلزی به منظور شرب آب سالم دام تحویل روستاییان شد که این دستگاه ها از شیوع بیماری های دامی جلوگیری کرده و همچنین موجب پراکنش صحیح دام ها در مراتع می شود که به حفظ پوشش گیاهی کمک می کند.
الهیاری ابراز کرد: برای تبدیل دیمزارهای کم بازده جهت کمک به علوفه و پوشش گیاهی مرتع 60 هکتار از اراضی روستای عباس آباد زیر کشت یونجه دیم قرار گرفته است که بذر و کود آن به صورت رایگان در اختیار بهره بردار قرار گرفت.
وی با تقدیر از مردم شهرستان، تاکید کرد: لازم است مردم مانند همیشه بویژه در فصل تابستان و پاییز که آتش سوزی در این فصل ها خسارت جبران ناپذیری به دنبال دارد ما را در راستای مسئولیت خطیر حفظ منابع طبیعی شهرستان، یاری کنند.
7324/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.