محمد انصاری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره کل تلاش دارد آموزش های فنی و حرفه ای را با نیاز بازار منطبق کند که این مهم می تواند در بازه زمانی کوتاه و طولانی مدت اثر بخشی لازم را به همراه داشته باشد.
وی اظهار کرد: نگاه و حمایت های ویژه استانی موجب شده آموزش های فنی وحرفه ای وضعیت خوبی داشته باشد، تا جایی که نسبت به کارگاههای مجهز خودرو اقدام شده که در بین ادارات فنی وحرفه ای استانها کم نظیر است.
انصاری خاطرنشان کرد: طبق هدف گذاری های این اداره کل آموزش های تخصصی در زمینه های برق، آی تی، آی سی تی ، الکترونیک و رباتیک را ارائه می کند و در این میان با توجه به وجود دانش آموختگان در رشته های علوم کامپیوتری فرصت سازی برای ایجاد بازار کار و آموزش هایی با کمترین هزینه و سرمایه امری مهم است.
وی بیان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای مهارت محور بوده که بطور میانگین 75 درصد آموزش ها بصورت عملی و 25 درصد آموزش های تئوری است که ارزشیابی دوره ها نیز به همین طریق انجام می گیرد.
این مسئول ادامه داد: این در حالی است در برخی شیوه های اجرایی نیز آموزش های تئوری مثل استاد و شاگردی انجام نمی شود و به صورت 100 درصد مهارتی ارائه می شود.
وی خاطر نشان کرد: اداره کل فنی و حرفه ای در فرآیند اشتغال بصورت مستقم دخالت ندارد، بلکه نیروی ماهر را آموزش می دهد که در چرخه ایجاد این مهم نیز باید سایر دستگاههای تخصصی از این نیرو ها و ظرفیت ها نهایت استفاده را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته به 13 هزار و 679 نفر معادل یک میلیون و 999 هزار و815 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان زنجان ارائه شد.
هم اکنون این اداره کل چهار مرکزاموزشی فنی و حرفه ای فعال در سطح شهرستان دارد.
بر این اساس 135 آموزشگاه آزاد در سطح استان زنجان در هر 2 حوزه برادران و خواهران در 44 رشته فعالیت می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.