دکتر مصطفی محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته قبل از پایان ماه جاری پنجمین اکیپ خیری 100 نفری متشکل از پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص، دندانپزشک عمومی و متخصص، پرستار، مامایی و علوم آزمایشگاهی برای ارائه خدمات به منطقه محروم بزینه رود شهرستان خدابنده اعزام می شوند.
وی اظهار کرد: بر ابن اساس روز 27 تیر امسال اکیپ فنی به همراه تجهیزات مورد نیاز از قبیل چادر در محل مستقر خواهند شد و سپس یک روز بعد از آن بیماران نیازمند بصورت رایگان ویزیت می شوند.
محمدی اضافه کرد: مردم سه هفته قبل از طریق مراکز جامع سلامت خدابنده بیماریابی شده و پس از آن برای دریافت خدمات مورد نیاز به مرکز سلامت بزینه رود ارجاع داده می شوند.
این مسئول اضافه کرد: در این روز ارائه خدمت به بیماران سطح بندی شده و متناسب با نوع مشکل به پزشک مربوطه ارجاع داده می شوند و در صورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی تر، برای آنان برنامه ریزی خواهد شد.
مسئول هماهنگی و اعزام گروه‌‎های جهادگران سلامت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، دیگر اهداف اجرای این برنامه را ایجاد اعتماد بین مردم و فعالان حوزه سلامت، توجه جدی جامعه پزشکی و فعالان حوزه سلامت نسبت به ارائه خدمات به ویژه بیماران نیازمند ذکر کرد.
وی اظهار کرد: یکی از ویژگی های مهم اعزام گروههای جهادگران سلامت این واحد دانشگاهی به منطقه حضور گروههای دانشجویی مشغول به تحصیل در رشته های مختلف پزشکی است که تحقق این مهم می تواند به الگوسازی عملی از فعالان این حوزه منجر شود.
محمدی افزود: طبق برنامه ریزی ها امسال در هر فصل نسبت به اعزام گروههای جهادگران عرصه سلامت به مناطق محروم اقدام خواهد شد که این رویه در سال گذشته هر 2 ماه یکبار انجام می گرفت.
وی خاطرنشان کرد: این گروه پزشکی جهادگران دانشگاه علوم پزشکی زنجان سال گذشته به مناطق محروم دندی، پری ماهنشان (2 بار) عزیمت و در مجموع پنج هزار و 800 نفر بصورت رایگان ویزیت و خدمات لازم را دریافت کردند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.