خلیل قاسملو روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای درست انجام دادن کارها، سودجویی نکردن از قدرت و بستن خلاءهای قانونی است و اجرای این مباحث به حتم نیازمند الگوی خاصی نیست.
وی اظهار کرد: در حالت کلی، برنامه ای در خصوص اجرای مفاد اقتصاد مقاومتی اعلام نشده و هر وزارتخانه برنامه هایی برای خود پیش بینی کرده است.
قاسملو اظهار کرد: در استان زنجان سعی شده است تا از روی همین برنامه های پیش بینی شده هر وزارتخانه، برش استانی تهیه و شناسایی و بر روی آن برنامه ریزی شود.
رئیس گروه امور اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت مردمی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: با همین نگرش، برنامه های اقتصاد مقاومتی باید با برنامه های دولتی و سیاست های پولی و مالی تطبیق پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: در صورتی که خواهان اجرای خوب برنامه های اقتصاد مقاومتی هستیم باید به استان ها بیشترین اختیارات هم از نظر مالی و هم سیاست پولی داده شود.
قاسملو اضافه کرد: هم اکنون این میزان اختیارات تفویض شده کمتر از 10 درصد است.
رئیس گروه امور اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت مردمی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: هم اکنون یک تناقض وجود دارد، استان ها به نمایندگان مجلس پاسخگو نیستند و این وزرا هستند که باید پاسخگوی آنان باشند.
وی اظهار کرد: برای کاهش حاشیه ها و خسارت های برنامه ریزی باید برنامه های بخشی را در دستور کار قرار دارد که برای اجرای درست آنها تمام وزارتخانه ها باید مشارکت داشته باشند.
قاسملو ادامه داد: این در حالی است که هر وزارتخانه برای خود برنامه ریزی کرده و برنامه بخشی در دولت اجرا نمی شود و کارها را وزارتخانه ها پیش می برند.
رئیس گروه امور اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت مردمی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: وزارت می خواهند تا حد امکان اختیار حوزه کاری خود را داشته باشند و اجرای برنامه ها به شکل بخشی، قسمتی از تفویض اختیارات آنان را می طلبد.
وی افزود: در صورتی که تلفیق برنامه های بخشی در منطقه ای یا وزارتخانه ای دیده شود، می تواند در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی نتیجه بخش باشد.
قاسملو تصریح کرد: امروز هر یک از وزارتخانه ها برای خود کار می کنند، دولت ها باید به استان ها اطمینان و اختیارات را به شورای برنامه ریزی استان ها واگذار کنند.
رئیس گروه امور اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت مردمی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: اقتصاد مقاومتی هم همین پیاده سازی یکپاذرچگی و حرکت هماهنگ و درست بر روی سیاست های پولی و مالی دولت است.
وی تاکید کرد: هم اکنون در نبود برنامه منسجم، استان ها ایده خاص خود را دارند اما در نهایت از برنامه های کلان کشور تاثیر می پذیرند و هر چه هم خوب تلاش کنند در کلان تاثیرگذار نخواهند بود.
قاسملو یادآورشد: در کشور هم باید انضباط پولی و مالی رخ دهد، بازار پول و ارز بازارهای حساسی هستند و آثار دخالت ها و کنترل های دولت را سال های بعد مردم می بینند.
رئیس گروه امور اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت مردمی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: در صورتی که هر شخصی با هر پست و مقامی کار خود را به درستی انجام دهد، عملکرد بهینه به تمامی بخش ها تسری پیدا می کند و در نهایت اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری هم محقق می شود.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.