به گزارش ایرنا، علی مدقالچی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: فعالیت مجموعه حمل و نقل جاده ای استان زنجان برای بهبود کیفیت خدمات در بخش حمل و نقل عمومی است و مدیران فنی این شرکت ها و رانندگان موظف هستند قبل از حرکت همه تجهیزات ایمنی ناوگان را بررسی کنند.
به گفته وی، درصورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه از سوی اداره کل حمل و نقل جاده ای استان زنجان با شرکت خاطی به شدت برخورد می شود.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اعلام کرد: هم اکنون 37 شرکت حمل ونقل مسافربری در این استان فعال است.
مدقالچی اظهارکرد: 859 دستگاه انواع وسیله نقلیه عمومی برون شهری از قبیل ناوگان اتوبوسی ویژه، وی آی پی و ناوگان سواری کرایه و مینی بوسی در بخش حمل و نقل مسافر استان زنجان خدمات ارائه می دهند.
وی یادآوری کرد: با مجتمع‌های خدماتی رفاهی که در مسیرهای استان زنجان قرار دارند، جلسات هماهنگی برگزار شده و به ‌صورت دوره‌ای همراه با دیگر دستگاه‌های نظارتی با اولویت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها بازدید می‌شود.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: نظارت بر مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین، ایمنی ناوگان، آموزش رانندگان و متصدیان شرکت‌های حمل‌ و نقل برای کاهش تلفات جاده‌ای و تصادف ها در دستور کار قرار دارد.
مدقالچی تاکید کرد: توقف وسایل نقلیه عمومی بین‌شهری در جایگاه‌های مناسب بین‌راهی، حفظ حرمت مسافران حین سفر و ارائه خدمات مطلوب در داخل اتوبوس‌ها مهمترین وظایف فعالان حوزه حمل و نقل مسافری استان زنجان است.
وی افزود: همه شرکت‌های حمل و نقل مسافربری استان بویژه شرکت‌های اتوبوسرانی، زمان حرکت سرویس‌ها را طوری برنامه‌ریزی کنند که مسافران فرصت اقامه نماز را داشته باشند.
به گفته معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، در راستای صیانت از حقوق شهروندی و تکریم مسافران، سامانه پیام کوتاه 3000143 آماده دریافت هرگونه شکایات، انتقادات و پیشنهادات از نحوه ارائه خدمات بخش مسافری جاده ای است.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 31 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده های شریانی شامل آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و مسیرهای ترانزیت، 37 دوربین نظارتی در این محورها، 2 سامانه توزین حین حرکت در جاده های دندی - زنجان - ابهر - زنجان و 68 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان فعال است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.