ایرج دست نشان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی سه ماهه نخست سال جاری بیش از هفت هزارو 474 دستگاه انواع وسیله نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی استان زنجان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 12.5 درصد رشد دارد و از این تعداد 6 هزار و 621 دستگاه موفق به دریافت برگه قبولی شدند.
به گفته وی، درمجموع 88.6 درصد از وسایل نقلیه سنگین استان زنجان موفق به قبولی از تست معاینات فنی شدند که نسبت به سال گذشته رشد 17.5 درصدی دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: تست معاینه فنی یکی از مهمترین ابزارهای نظارتی و کنترلی برای افزایش ایمنی ترددهای جاده ای، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و کاهش هزینه های ناشی از وجود نواقص فنی و مصرف سوخت است که انجام آن برای همه ناوگان حمل و نقل عمومی ضروری به شمار می رود.
دست نشان تاکید کرد: رانندگان بدون داشتن برگه معاینه فنی مجوز تردد در جاده ها را نخواهند داشت.
وی با اشاره به تجهیز مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین به سیستم همراه با دوربین پلاک خوان اظهار کرد: این سیستم با هدف جلوگیری از بروز خطای انسانی در حین کنترل شاخصه های ایمنی ناوگان ایجاد شده و بکارگیری آن مانع از بروز هرنوع تخلف در جریان بازدید از ناوگان شده و بدون حضور خودرو در مراکز معاینه امکان صدور برگه قبولی از تست وجود ندارد.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: در این مراکز تست هایی از جمله کنترل ترمزها، سالم بودن لاستیک، میزان صدا و دود اگزوز، وزن خودرو، باک غیراستاندارد، سالم بودن چراغ جلو و شیشه ها، لغزش جانبی چرخ ها و کیلومتر شمار مورد بازرسی و نظارت قرار می گیرند.
دست نشان افزود: در زمان حاضر 2 مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در شهرستان های زنجان و هیدج فعالیت می کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون یکهزار و 89 دستگاه انواع وسیله نقلیه اعم از ناوگان اتوبوسی ویژه، وی آی پی، ناوگان سواری کرایه و مینی بوسی در بخش حمل و نقل مسافر فعال هستند و شمار خودروهای فعال در ناوگان حمل و نقل باری استان زنجان چهار هزار و 891 دستگاه است.
به گزارش ایرنا، 37دستگاه نظارت تصویری و 54 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
20 دستگاه دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین نصب شده است و تخلف های رانندگان با این دستگاه ها ثبت می شود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.