به گزارش ایرنا، شهرام طهماسبی شامگاه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان، به ظرفیت های ماده 27 اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش از این ماده قانونی استفاده نکرده است.
وی تاکید کرد: تعدادی از فضاهای نیمه تمامی که آموزش و پرورش دارد نمی توان با منابع دولتی آن را به پایان رساند که باید به بخش خصوصی واگذار و از ظرفیت این بخش استفاده شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان با بیان اینکه فضاهای آموزش و پرورش دارای مشکلاتی است، اظهارکرد: این پروژه ها فاقد سند است.
طهماسبی تاکید کرد: این دستگاه تعلیم و تربیت ظرفیتی از نیروی انسانی را در بازه زمانی 6 ماه تا یک سال بکارگیری کند تا فضاهای قابل واگذاری به بخش خصوصی احصا شود.
وی ادامه داد: این فضاها باید بر اساس سند به مالکیت آموزش و پرورش برسد تا قابل واگذاری به بخش غیردولتی باشد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: متاسفانه مشکلی که در بسیاری از حوزه ها بویژه فرهنگی وجود دارد وابستگی زیاد به بودجه بوده و تفکرات غیربودجه ای و غیرعمومی مشاهده نشده است.
طهماسبی تاکید کرد: مشارکت مردمی باید جزو مواردی باشد که متعدد در جلسه ها مطرح تا منجر به نتیجه شود.
وی با بیان اینکه مشارکت مردمی نباید فقط در موضوع فضای آموزشی آموزشی بلکه در زمینه مدیریت نیز مطرح شود، اظهارکرد: باید اعتماد عمومی محقق شود چرا که آموزش و پرورش در همه ابعاد نیازمند مشارکت است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: حدود 50 درصد از حقوق بگیران دولت در دستگاه آموزش و پرورش بوده و جمعیت چند میلیونی دانش آموزان نیز در مسائل بودجه ای بار هستند.
طهماسبی بر استفاده از ظرفیت نخبگان در آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: این قشر محصول این دستگاه آموزشی هستند اما آنها بکارگیری نشده اند.
وی تاکید کرد: از نخبگانی که ظرفیت های علمی استان زنجان هستند در مشارکت های بخش غیردولتی استفاده نشده و چنانچه این مهم را اعمال نکنیم همچنان در این باره با مشکل مواجه خواهیم شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان به خرید خدمات از بخش غیردولتی در بین دانش آموزان اشاره کرد و افزود: ظرفیت کمی از دانش آموزان در این طرح پوشش داده شده که می تواند ناشی از نگرانی قوانین محاسباتی و مالیاتی باشد.
طهماسبی خاطرنشان کرد: قوانین بالادستی زیادی وجود دارد که آموزش و پرورش بر اساس آن می تواند از ظرفیت های بخش غیردولتی استفاده کند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید با برنامه عملیاتی برای خروج از عقب ماندگی مشارکت بخش خصوصی را داشته باشد تا در مدت زمان مشخصی از این وضعیت خارج شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: باید از ظرفیت جدید امسال در تغییر نظام بودجه ریزی از بودجه سنتی به سمت عملکردی استفاده شود که یکی از رویکردهای آن خرید خدمات است.
طهماسبی یادآوری کرد: اگر آموزش و پرورش بتواند بجای پرداخت دستمزدهایی که دارد، قراردادهایی با بخش غیردولتی تنظیم کند و فضای مناسب نیز آماده باشد، می توانیم به صورت جهشی از ظرفیت استفاده کنیم چرا که قانونگذار نیز فرصت داده و بر اساس قیمت تمام شده قرارداد منعقد می شود.
وی به شهریه مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: وقتی از بخش دولتی خدمات خریداری می شود باید هزینه آن پرداخت شود و قیمت با محصول سنجیده شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: باید خدمات در اختیار سیستم طبقه بندی قرار گیرد تا قابلیت ارزشیابی، بارگذاری و سطح بندی را داشته باشد که با این روش بسیاری از مشکلات درباره شهریه دانش آموزان حل می شود.
به گزارش ایرنا، در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان در سال جاری، توسعه مدارس غیردولتی و گسترش مشارکت های مردمی، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزی کشور مرداد امسال به میزبانی زنجان از دستورات این جلسه بود.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.