به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان به خروج آمریکا از معاهده جهانی حقوق بشر اشاره کرد و افزود: این کشور از ابتدا هم هیچ تعهدی برای پایبندی به آن نداشت.
وی یادآورشد: جنایاتی که آمریکا فقط علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده سند بر حقی بر پایبند نبودن این کشور به موضوعی به نام حقوق بشر است.
حجت الاسلام خاتمی 12 تیر را سالروز یکی از بزرگترین جنایات آمریکا علیه ملت ایران برشمرد و اظهار کرد: شلیک موشک به سمت هواپیمای مسافربری و مرگ 290 نفر ایرانی و غیر ایرانی در این پرواز هرگز از یاد تاریخ و مدافعان حقوق بشر نمی رود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران با انواع لوازم آرایشی و رسانه ای خود را بزک کرده اند اما مردم باید با مشکلاتی که هم اکنون گریبانگیر آنان و ثمره اعمال تحریم های جدید است، این حکومت ها و مخالفان ایران را بشناسند.
وی خاطرنشان کرد: امروز هیچ جایی برای خوش بینی در خصوص مخالفان و دشمنان باقی نمانده و باید در برابر آنان هشیار عمل کرده و گوش به فرمان هشدارهای رهبری باشیم.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: تحریم های جدید علیه ایران ثمره خروج رئیس جمهوری آمریکا از برجام است که خود آن را بدترین توافق تاریخ می خواند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد: امروز ملت ایران 2 راه بیشتر ندارند که یکی تسلیم در برابر آمریکا و دیگری مقاومت در مقابل تمام فشارهای سیاسی و اقتصادی است.
وی تصریح کرد: به یقین ملت ایران انقلاب کرده اند، 220 هزار شهید در جنگ تحمیلی داده اند و 17 هزار نفر به دست منافقان شهید شده اند تا امروز در برابر دولت آمریکا سر خم نکنند و تسلیم نشوند.
حجت الاسلام خاتمی اضافه کرد: در عمل هیچ راهی غیر از مقاومت پیش پای ملت ایران نیست، مقاومتی که به وسیله آن طی 40 سال گذشته در برابر تمام فشارها و توطئه ها پایدار مانده و دوام آورده اند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه اسلام و انقلاب درس مقاومت را به مردم ایران آموخته اند، گفت: در کنار مقاومت مردم، سران هر سه قوه باید در کنار هم باشند و جهان فقط یک صدا از ایران بشنود.
وی یادآورشد: جنگ تحمیلی ثابت کرد که با مقاومت می توان در برابر تمام فشارها و سختی ها تاب آورد و پیروز شد.
حجت الاسلام خاتمی اظهار کرد: امروز هم باید اقتصاد مقاومتی را برای حل مشکلات اقتصادی الگو قرارداد و از هر نوع وابستگی به دیگران خودداری کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان پاشنه آشیل اقتصاد ایران را اتکا به درآمدهای نفتی خواند و اقتصاد مقاومتی را به معنای تکیه به تولید، توان، دانش و نیروهای داخلی برشمرد.
وی با بیان اینکه امروز شرایط اسراف و هزینه کرد بیجا نیست، خاطرنشان کرد: تمام دنیا می دانند که جمهوری اسلامی هرگز به دنبال تولید سلاح هسته ای نبوده و نیست و به حقانیت این نظام واقف هستند.
حجت الاسلام خاتمی به فرا رسیدن سالروز وقایع ششم و هفتم تیر اشاره کرد و حادثه دفتر حزب جمهوری اسلامی را منجر به شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب اسلامی و 6 تیر را منتهی به جانبازی رهبر معظم انقلاب خواند.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.