به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان نظام چارچوب هایی را بیان و به این مساله تاکید کردند که از تجربه های گذشته باید درس گرفت.
وی اظهار کرد: دشمنان بویژه آمریکا همواره با ایران در تضاد بوده و از همان روزهای اول پیروزی انقلاب برنامه های متعددی را برای براندازی و تضعیف نظام اجرا کردند که با رهنمودهای رهبری و بصیرت و هوشیاری مردم نقش بر آب شد.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: استکبار جهانی هر روز بحث های مختلفی از قبیل هسته ای، موشکی و حقوق بشر را مطرح و بهانه های جدیدی را نیز عنوان می کنند که این تضاد حق و باطل بوده و قابل آشتی نیست.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی هیبت آمریکا را شکست و هم اکنون شعار مرگ بر آمریکا در گوشه کنار جهان حتی درحیاط خلوت خود آمریکای لاتین جاری شده است.
خطیب جمعه زنجان ادامه داد: مقام معظم رهبری در ارتباط با خروج آمریکا از برجام نیز گفتند، که این مساله برای عموم دنیا روشن شد که امریکا قابل اعتماد نیست و جهان به این موضوع رسید که این کشور به قوانین بین المللی پایبند نیست.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: بر این اساس شعار مرگ بر آمریکا جاری و همه متحد و یکصدا حول مسیر رهبری حرکت کنند؛ چرا که دشمنان تلاش دارند بین مردم اختلاف ایجاد کند و تمامی امکانات خود را برای رسیدن به اهداف خود در این بخش بکار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: رهبری در دیدار اخیر با تشکل های دانشجویی نیز بر مسائلی مهم از قبیل آرمان های انقلاب ،اعتماد به نفس ملی و استقلال سیاسی فکری فرهنگی را مطرح کردند.
حجت الاسلام خاتمی همچنین به 14 خرداد سال 68 سالروز ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب بنیاینگذار جموری اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان ابر مردی بودند که سهم بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و در این راستا برنامه های مختلفی در مساجد و محافل برگزار می شود که علما در ارتباط آثار وبرکات وجودی ایشان برای مومنان و روزه داران روشنگری کنند.
وی خاطرنشان کرد: قیام 15 خرداد سال 42 نیز نقطه عطف تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است که هرگز از حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران فراموش نخواهد شد .
امام جمعه زنجان در پایان ماه رمضان را بهترین زمان و فرصت برا ی کسب تقوا عنوان و بر لزوم بهره گیری بندگان
روزه دار از شب های قدر تاکید کرد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.