به گزارش ایرنا، محمد محمدی قیداری رو زیکشنبه در جمع خبرنگاران ایرنا افزود: سال گذشته نزدیک به 448 هزار نفر از هم استانی ها برنامه های پیشگیری این اداره کل بهره مند شدند که بهزیستی به عنوان بازوی توانمند رفاه اجتماعی با برنامه های گوناگون درصدد افزایش نقش و مشارکت مردم در رفاه سلامت خود از تشکیل تیم های اجتماع محور است.
وی اظهار کرد: بر این اساس در سطح نخست پیشگیری تدابیری برای جلوگیری از مصرف مواد یا با تاخیر انداختن سن آغاز آن اتخاذ می شود، که این برنامه های اجتماع محور در سه حوزه شامل محیط های کاری، آموزشی، محلات شهری و روستایی اجرا می شود.
این مسئول ادامه داد: شیوه اجتماع محور رویکردی است در پیشگیری که در آن به نقش عوامل محیطی و اجتماعی در کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی مردم توجه می شود که بر اساس مدل محیطی اجتماعی و مداخله کامل و موثر ذینفعان در یک اجتماع کوچک است که در آن اعضا برای ارتقا شرایط خود، به عمل اجتماعی مطابق و برنامه ریزی های محلی اقدام می شود.

** فعالیت 27 مرکز بازتوانی و بهبودی معتادین در زنجان
وی بیان کرد: مراکز درمان و بازتوانی سرپایی معتادین تحت نظارت بهزیستی این استان به منظور کمک به بیمارانی مبتلا که قصد ترک و درمان دارند،ایجاد شده و بیماران با مراجعه به این مراکز تحت درمان های دارویی ، سم زدایی و متعاقب آن برنامه خانواده درمانی و گروه درمانی قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: بر این اساس در درمان های غیر دارویی مشاوره فردی، گروه درمانی و آموزش گروهی خانواده انجام می شود که پیگیری های اشتغال زایی بوسلیه مددکار اجتماعی بصورت تلفنی یا در مراکز سرپایی دولتی و غیر دولتی انجام می گیرد.
وی یادآوری کرد: هم اکنون 27 مرکز بازتوانی و بهبودی معتادین تحت نظارت این اداره کل در استان فعالیت می کند که از این تعداد 13 مرکز اقامتی، 13 مرکز سرپایی و 13 مرکز کاهش گذری آسیب در حال ارائه خدمات درمانی به معتادان است.
مراکز باز توانی و بهبودی معتادان توسط اشخاص حقیقی، تشکل ها و سازمان ها اداره می شود و با کسب مجوز از سازمان بهزیستی معتادین 30 تا 90 روز در این محل ها برای ترک اعتیاد اقدام می کنند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.