خلیل آقاجانلو روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پروژه احداث سدهای زیرزمینی نهایی شده و مطالعات آن مراحل پایانی را طی می نماید.
مدیرکل منابع طبیعی زنجان اظهار داشت: بسترهای لازم جهت پیگیری و اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری در سطح استان فراهم است و گامی مهم در جهت توسعه زنجان به شمار می رود.
آقاجانلو با اشاره به اهمیت مقابله با بیایان زایی، تصریح کرد: در صورت غفلت از پدیده بیابانزایی باید منتظر حوادث زیانبار و جبران ناپذیری باشیم.
وی گفت: تغییر اقلیم آب و هوایی، کاهش آب های زیرزمینی و استفاده بی رویه از آن منابع، از شاخص های بروز پدیده بیابانزایی در کشور و استان به شمار می رود.
مدیرکل منابع طبیعی زنجان اظهار کرد: منابع طبیعی بستر بسیاری از فعالیت های اقتصادی زنجان محسوب می شود، که به هر میزان به شکل اصولی مدیریت گردد زمینه ساز توسعه خواهد بود.
آقاجانلو تاکید کرد: مقابل توسعه هایی که منجر به تصرف می شود، با قدرت می ایستیم و اجازه تعدی به سواستفاده کنندگان از اراضی ملی را نخواهیم داد.
وی افزود: حفظ عرصه های منابع طبیعی زمینه ساز پیشرفت و توسعه پایدار بخش کشاورزی است و باید به آن توجه ویژه ای داشت.
به گزارش ایرنا، اعتبارات مصوب منابع طبیعی زنجان در سال گذشته حدود 210 میلیارد ریال بود، که از این میزان 110 میلیارد ریال مربوط به اعتبارات ملی محسوب می شد.
از این میزان حدود 50 درصد اعتبارات استانی و حدود 32 درصد اعتبارات ملی تخصیص یافت.
6085/3216
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.