حسین فضلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنای دانشگاه تحصیلات تکمیلی بر این بوده که بیشترین تعامل را با جامعه و دنیا داشته باشد و مردم به راحتی در این دانشگاه تردد کنند.
وی یادآورشد: در این دانشگاه از حضور مردم استقبال می شود و این موضوع محیط این مرکز آموزشی را خیلی بهتر می کند تا اینکه حصاری کشیده و از حضور آنان جلوگیری شود.
فضلی اظهار کرد: این دانشگاه خانه علمی دارد که در آن ریاضی، فیزیک و علوم زیستی به زبان ساده به مردم آموزش داده می شود.
معاون دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: تاکنون در این دانشگاه مشکل امنیتی که یک حصار بتواند از آن جلوگیری کند یا حضور مردم ایجاد کرده باشد، رخ نداده است.
وی با بیان اینکه اعتماد متقابل میان مردم و دانشگاه وجود دارد، خاطرنشان کرد: با وجود آنکه این مرکز آزمایشگاه های خاصی دارد که محدودیت تردد به آنها اعلام شده است اما لزومی ندارد که وقتی چنین محدودیتی فقط در این مکان هست، از تردد مردم در سایر نقاط هم جلوگیری شود.
فضلی تاکید کرد: 25 سال از تاسیس این دانشگاه سپری می شود و تاکنون اتفاقی رخ نداده است که بتوان گفت اگر مردم تردد نمی کردند، چنین اتفاقی حادث نمی شد.
معاون دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان ادامه داد: این نگاه در مورد تعامل بین المللی هم وجود دارد و یک دانشگاه ایزوله و برای یک ملیت خاص هرگز در دنیا موفق نبوده است.
وی اضافه کرد: با همین رویکرد هم طی سه سال گذشته 48 استاد خارجی از اقصی نقاط دنیا برای تدریس در این دانشگاه حضور یافته اند و در مجموع این دانشگاه طی این مدت، پذیرای سه هزار نفر روز مهمان و استاد خارجی بوده است.
دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در مجموع 986 دانشجو و 106 عضو هیات علمی دارد و تعداد فارغ التحصیلان آن هم به 2 هزار و 100 نفر می رسد.
دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، سال گذشته به عنوان یکی از پنج دانشگاه توانمند کشور که می توانند در سطح دانشگاه های بین المللی فعالیت کنند، انتخاب شد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.