به گزارش ایرنا، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مردم زنجان هم با زبانی روزه به میدان آمدند و با مشت های گره کرده، انزجار خود از رژیم غاصب صهیونیستی را اعلام و خود را حامی فلسطین و قدس معرفی کردند.
با آغاز حرکت مردم زنجان، صدای الله اکبر ، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل روزه داران زنجانی به هوا خاست و زنجانی ها طی مسیر میدان قائم تا مصلای خاتم الانبیا این شهر را آغاز کردند.
روز جهانی قدس یوم الله است بنیانگذار این روز روح الله است، روز جهانی قدس بر دشمنان اسلام روز عزا و ماتم است، این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده و مرگ بر ضد ولایت فقیه از دیگر شعارهایی بود که مردم مومن و روزه دار زنجان در مسیر راپیمایی سر دادند.
روزهای پیش از این امام جمعه، استاندار، احزاب، گروه ها، نیروهای نظام و انتظامی و دانشگاهیان هر کدام در پیام هایی جداگانه از مردم خواسته بودند تا بار دیگر با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، حمایت خود از مظلومان به خصوص فلسطینیان را نشان دهند.
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در این استان در شهرستان زنجان، نیک پی و ارمغانخانه، شهرستان ابهر، هیدج و صائین قلعه، شهرستان خرمدره، شهرستان خدابنده، بزینه رود، افشار، نوبهار و سجاس، شهرستان ایجرود و حلب، شهرستان سلطانیه و گوزلدره، شهرستان طارم، چورزق، گیلوان، درام و دستجرده و شهرستان ماهنشان، دندی، پری، انگوران و قلعه جوق در حال برگزاری است.
بر اساس اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان راهپیمایی روز جهانی قدس در زنجان ساعت 10:30، از میدان قائم(عج) به سمت مصلای خاتم الانبیاء (ص) شروع و آیت الله علوی وزیر اطلاعات سخنران برای راهپیمایان سخنرانی می کند.
حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شانزدهم مرداد سال 1358 هجری خورشیدی مصادف با سیزدهم رمضان 1399 هجری قمری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.
تا امروز، هرساله نه فقط ایرانیان بلکه آزادیخواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام می کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز چهاردهم خردادماه امسال همزمان با بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) تاکید کردند «به فضل الهی و به برکت حضور پر شور مردم روز قدس امسال از سال های گذشته، قوی تر و پرشورتر برگزار خواهد شد.»
ایشان همچنین در پیامی خطاب به جوانان عرب منطقه گفتند: از هیمنه جبهه کفر نهراسید و به وعده نصرت الهی ایمان راسخ داشته باشید؛ حضور در این راهپیمایی و دفاع از مردم مقاوم و مجاهد و مظلوم فلسطین، در واقع گامی مهم در مسیر ساختن آینده بهتر است.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.