محمدرضا طهماسبی روز شنبه در حاشیه جشنواره غذای حمایت از بیماران کلیوی در بازارچه سنتی ابهر،در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، به اهمیت جشنواره های غذا و تاثیر آنها بر سلامت و معرفی غذاهای سالم، اشاره و اظهار کرد: این جشنواره ها فرصتی خوب برای سمت و سوق دادن مردم به غذاهای سنتی است.
وی بیان کرد: صنعتی شدن زندگی امروز موجب شده که تحرک روزانه همچنین غذای سنتی در سفره ها کمتر شود و بسیاری از عادات غذایی و سبک زندگی تغییر کند.
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان تصریح کرد: هدف و رویکرد اصلی این انجمن، تلاش برای پیشگیری از بیماری های کلیوی و افزایش سطح آگاهی مردم در این زمینه و همچنین کمک به بیماران نیازمند است.
وی خاطرنشان کرد: در سطح کشور انجمن کلیوی 180 شعبه فعال دارد و در استان زنجان نیز 6 شهرستان دارای شعبه فعال هستند که در برنامه های مختلف برای جمع آوری کمک های مردمی تلاش های بسیاری می کنند و جشنواره غذا نیز نمونه ای از این برنامه ها است.
طهماسبی یادآور شد: برپایی جشنواره غذا در ابهر اقدامی فرهنگی و شایسته بوده و هرساله شاهد افزایش سطح کیفی جشنواره و استقبال مردم بوده ایم و مردم و خیران صاحبان اصلی و پشتیبان انجمن ها هستند.
مسئول کمیته فرهنگی انجمن حمایت از بیماران کلیوی ابهر نیز در این مراسم افزود: امسال برای پنجمین سال متوالی جشنواره غذا توسط این انجمن به صورت خیریه برگزار می شود.
لعبت بداغی بیان کرد: این جشنواره به مدت 2 روز و در 30 غرفه با شرکت 60 بانوی نیکوکار در بازارچه سنتی ابهر برگزار شد که این غذاها توسط بانوان در منزل تهیه شده و درآمد حاصل از فروش آن صرف امور بیماران کلیوی شهرستان خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هر ساله استقبال مردم از این جشنواره افزایش داشته، خاطرنشان کرد: علاوه بر غرفه های توزیع و فروش غذا امسال غرفه های فرهنگی نظیر مشاوره خانواده، آموزش آشپزی، ایستگاه سلامت، کمیته امداد نیز در جشنواره حضور داشتند.
مسئول کمیته فرهنگی انجمن حمایت از بیماران کلیوی ابهر ابراز کرد: این انجمن در کنار خدمات رسانی به بیماران نیازمند در طی سال اقداماتی مانند برگزاری کارگاه های آموزش و پیشگیری از ابتلا به بیماری و نیز تغییر سبک زندگی و علاوه بر این در همه برنامه های فرهنگی شهرستان حضور داشته است.
وی در زمینه تعداد بیماران تحت پوشش انجمن یادآور شد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی ابهر به 50 بیمار مراقبتی، 51 بیمار پیوندی و 48 بیمار دیالیزی خدمات ارائه می کند.
7324/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.