به گزارش ایرنا، علی خلیلی روز شنبه در نشست خبری که با موضوع 'مسابقات آسیایی جاکارتا' برگزار شد افزود: از این تعداد 16 ورزشکار به پیکارهای آسیایی و 15 ورزشکار نیز به پاراآسیایی راه یافته اند و هنوز امید برای افزایش ورزشکاران اعزامی وجود دارد.
وی با بیان اینکه حضور سه مربی زنجانی در این رقابتها قطعی شده است، اظهار کرد: منصور نوروزی در ووشو، فرهاد عصفوری در دوچرخه سواری نابینایان و کم بینایان و بهناز مرادخانی در قایقرانی، در ترکیب مربیان اعزامی از ایران قرار گرفته اند.
خلیلی به حمایت های مادی و معنوی صورت گرفته از ورزشکاران زنجان برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی جهت اعزام به رقابت های جاکارتا، اشاره و خاطرنشان کرد: در همین راستا مبلغ 40 میلیون ریال از طریق هیات ها به حساب ورزشکاران واریز شده و این اداره کل پیگیر وضعیت قهرمانان این استان در اردوهای تیم ملی است.
وی با بیان اینکه حمایت از قهرمانان در دستور کار این اداره کل قرار دارد و پیش بینی این است که تعداد ورزشکاران اعزامی از زنجان به رقم 50 نفر برسد تصریح کرد: بعد المپیک، بازی های آسیایی بزرگترین رویداد ورزشی محسوب می شود و کشورها تلاش جدی دارند تا با ورزشکاران شاخص و قدر در این رخداد حاضر شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه ریشه بازی های آسیایی به اوایل قرن 21 بر می گردد و نخستین بازی نیز در سال 1950 برگزار شد، گفت: سال 1974 نیز این بازی ها به میزبانی ایران برگزار شد و ورزشکاران کشورمان توانستند مقام دوم را از آن خود کنند.
خلیلی افزود: بازی های آسیایی 2018 جاکارتا از 28 مرداد با حضور 10 هزار ورزشکار از 45 کشور جهان و در 42 رشته مختلف ورزشی برگزار خواهد شد که از ایران نیز 369 ورزشکار حضور خواهد یافت که به حتم ورزشکاران زنجان در این بازی ها حریف قدر و توانمندی برای رقبا خواهند بود.
وی یادآور شد: در بازی های آسیایی کره جنوبی، هفت ورزشکار از زنجان حضور داشت که یک طلا و 2 برنز کسب شد و بخش پاراآسیایی نیز که 20 ورزشکار از زنجان بود به 2 نشان طلا، 6 نقره و 11 برنز دست یافتند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: امسال استان زنجان میزبان مسابقات جهانی کیک بوکسینگ با حضور هشت کشور جهان، رقابت های جهانی کونگ فو با شرکت بیش از 35 کشور جهان و چند رویداد دیگر ورزشی خواهد بود.
خلیلی از تلاشها برای تشکیل انجمنی تحت عنوان 'ورزش و سلامتی' در استان زنجان خبر داد و با بیان اینکه شکل گیری این انجمن نیاز جامعه ورزش این استان است افزود: اگر این امر مهم اتفاق بیفتد ورزش را از دولت بی نیاز کرده و توسعه و استقلال آن را در پی خواهد داشت.
در پایان این نشست، تفاهمنامه همکاری بین اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان و گروه صنعتی پاسارگاد زنجان، منعقد و امضا شد.
بر اساس این تفاهمنامه، قرار است چهار دستگاه خودرو سواری پراید از سوی گروه صنعتی پاسارگاد به چهار تن از ورزشکاران زنجان که بتوانند نشان طلا این دوره از بازی های آسیایی را به دست آورند اهدا شود.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.