جواد سلیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گرایش شهروندان سلطانیه ای به امر کتاب و کتابخوانی روند رو به رشدی دارد و با توجه به افق 1404 این رقم باید به 35 درصد برسد.
وی اظهار کرد: از مجموع هشت کتابخانه فعال در شهرستان سلطانیه، هفت باب در روستاهای بزرگ، با جمعیت زیاد واقع شده که دیگر روستاهای کم برخوردار را نیز پوشش می دهد.
سلیمی افزود: بر این اساس این شهرستان با توجه به آمار بالای کتابخوان به عنوان یکی از نامزدهای پایتخت کتاب ایران به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیشنهاد و معرفی خواهد شد.
وی بیان کرد: این شهرستان توانسته با افزایش سرانه های مربوط به کتاب و کتابخوانی، اعم از تعداد کتاب، فضای کتابخانه ها، تعداد صندلی در کتابخانه های عمومی از شاخص های متعارف در سند چشم انداز سال 1404 عبور کند.
وی اظهار کرد: سلطانیه در اغلب شاخص های یاد شده این بخش وضعیت خوبی دارد، اما در ارتباط با برخی شاخص های دیگر نظیر تعداد کتابفروشی ها به تعامل و همکاری دیگر دستگاه های فرهنگی نیاز دارد.
سلیمی خاطرنشان کرد: همکاری ارگان های متولی امر از قبیل شهرداری می تواند شرایط بسیار خوبی را برای معرفی سلطانیه به عنوان پایتخت کتاب ایران در کشور فراهم کند.
شهرستان سلطانیه با 2 بخش و حدود 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری مرکز استان زنجان قرار دارد.
سال گذشته نیز استان یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده بود.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.