به گزارش ایرنا، شهرام طهماسبی روز یکشنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان ابهر افزود: متاسفانه بخشی از مدیران تلقی درستی از توسعه ندارند و در ظاهر ساختمان هایی با معماری نوین را به معنی توسعه می دانند، درحالی که اینها نماد و روکشی از توسعه است.
وی اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه واقعی باید نگرش و دیدگاه مدیران و جامعه نسبت به اقتصاد، مسائل اجتماعی تغییر یابد واین توسعه تنها با پول و منابع مالی تامین نمی شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: توسعه ابتدا باید در نگاه بوجود آید و به تغییر باور برسیم و بدنبال آموزش و ارتقاء مهارت های خود باشیم تا ابتدا خودمان را توسعه دهیم و در کنار آن به فکر توسعه همکاران خود از طریق آموزش باشیم و منابع لازم را برای ارتقای آنها نیز در نظر بگیریم.
وی با بیان اینکه فعالیت برخی دستگاه ها بخشی و جزیره ای است، بیان کرد: هیچ اشکالی برای استفاده دستگاه های فرهنگی از منابع یکدیگر وجود ندارد، متاسفانه در بسیاری موارد نه تنها از ظرفیت ها استفاده نمی کنیم بلکه از داشته هایمان بسیار بد استفاده می کنیم.
طهماسبی ادامه داد: وظیفه سازمان مدیریت و برنامه ریزی فقط توزیع اعتبار نیست و اقدامات با ارزش دیگری مانند سیاست گذاری، ارزیابی عملکرد استانی، برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی و وظایفی از این دست دارد، این درحالی است که دستگاه های مختلف در مواجهه با ما فقط درخواست اعتبار دارند و از دستگاه ها تقاضا داریم به این سازمان به عنوان سازمان سیاست گذار و تصمیم سار نگاه کنند.
فرماندار ابهر نیز در این جلسه با اشاره به میزان اشتغال در حوزه های مختلف در این شهرستان گفت: میزان اشتغال شهرستان در بخش صنعت 31 درصد و کشاورزی 29 درصد است و در بخش خدمات که دارای ظرفیت های بسیاری برای اشتغالزایی است متاسفانه سهم شهرستان پایین بوده و به برنامه ریزی های بیشتری نیاز دارد.
علی حیدری با بیان اینکه ابهر دومین شهرستان صنعتی استان زنجان و حتی در برخی زمینه ها در استان پیشگام است، افزود: امسال 3 کارخانه قابل توجه در شهرستان ابهر به بهره برداری خواهد رسید.
وی اظهار کرد: شرکت فولاد البرز ناب آرش که با سرمایه گذاری بخش خصوصی بدون دریافت تسهیلات بانکی و با سرمایه گذاری 10هزار میلیارد ریالی به پیشترفت 97 درصد رسیده و بزودی بهره برداری می شود، همچنین سرمایه گذار خارجی حاضر در شهرستان ابهر که در حوزه صنایع سلولزی با نام پارس حیات فعالیت دارد در حال ایجاد طرح توسعه ای برای تولید شوینده است و علاوه بر این کارخانه کیلوس که تکمیل شده و بزودی به مرحله بهره برداری می رسد.
وی خاطر نشان کرد: برای توسعه شهرستان و منطقه باید به رشد بخش خصوصی کمک شود ولی در برخی موارد با سرمایه گذار خصوصی سختگیرانه و با مانع تراشی رفتار می شود.
فرماندار ابهر در باره مشکل آب آشامیدنی شهرستان گفت: سال گذشته دو منطقه شریف آباد و شناط ابهر برای تامین آب آشامیدنی مشکل اساسی داشته که یکی از دلایل آن قدیمی بودن شبکه آبرسانی است، تابستان امسال برای جلوگیری از بوجود آمدن این مشکلات با تامین اعتباری به صورت موقت آب این مناطق از تصفیه خانه شهرستان تامین شود.
وی تاکید کرد: شاخص های شهرستان ابهر نیاز به تغییر و اصلاحیه اساسی دارد، زیرا این شاخص های ایرادهای اساسی دارد و ارائه برخی از آمارها را دچار مشکل می کند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه سایر دستگاه ها نیز به ارائه گزارش و بیان چالش های حوزه خود پرداختند.
شهرستان ابهر با 155 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق زنجان واقع است.
7324/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.