رضا عسگری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش شدید باران طی روز جاری منجر به جاری شدن سیل در 2 روستای گلوجه و داش تپه منطقه قره پشتلو این شهرستان شد.
وی اظهار کرد: حجم آبگرفتگی در روستای گلوجه بیشتر از داش تپه بوده و منجر به تخریب برخی پل ها و راه ها شده است.
عسگری با بیان اینکه همچنان آب و برق در هر 2 روستا برقرار و متصل است، به حضور بخشدار منطقه و نیروهای امدادی هلال احمر، راهدار و راه سازی برای کمک به مردم و رفع آبگرفتگی منازل اشاره کرد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: این نیروها همچنین در آن نقاطی که در معرض تخریب قرار دارند، مشغول ایمن سازی هستند.
وی خاطر نشان کرد: در روستای کلکش هم که روز گذشته سیل خساراتی وارد کرده بود، راه دسترسی بازگشایی، نان، مواد غذایی و آب معدنی توزیع، برق و آب متصل و پتو و موکت هم توزیع شد.
عسگری ادامه داد: با توجه به پیش بینی هواشناسی، هشدارهای لازم به روستاییان و دامداران برای جلوگیری از تعلیف دام در مسیر سیلاب داده شده بود.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: علیرغم آنکه طی روزهای گذشته در چندین منطقه و مرحله سیل رخ داد اما خسارت جانی و تلف شدن دام وجود نداشت.
وی تاکید کرد: از این پس باید کارهای مطالعاتی برای اصلاح ساخت و سازها در روستا و جابجایی اماکن واقع در مسیر سیل و طغیان رودخانه ها انجام شود.
عسگری اضافه کرد: این اقدامات باید طی سال و پیش از فرا رسیدن فصل بارندگی رخ دهد تا در روستاها شاهد وقوع مجدد سیل نباشیم.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به تبع طرح های هادی آماده و اجرا شده، موضوع مقاوم سازی در برابر زلزله منازل روستاییان را در دستور کار قرار دارد اما این موضوع شامل سیاست هایی برای جلوگیری از خسارت سیل نمی شود.
وی تصریح کرد: باید برای سیل به طور جداگانه مطالعات و اقدامات اساسی انجام شود تا بار دیگر روستاییان با شدت بارندگی شاهد چنین اتفاقاتی نباشند.
روز گذشته 2 روستا و اواسط اردیبهشت سه روستا در این شهرستان دچار سیل و آبگرفتگی شده بودند.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.