به گزارش ایرنا،سید حسینعلی موسوی روز سه شنبه در دیدار با مردم روستای کاور گفت:این اعتبار با توجه به مشکلات آب شرب این روستاها در شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان که در سفر استاندار محترم به شهرستان انجام شد مصوب شده و گامی مهم در جهت رفع مشکلات آب شرب این روستاهاست.
وی گفت: هم اکنون با یک تانکر 30هزار لیتری آب شرب روستای کاور تامین می شود و در بلند مدت نیز با تامین اعتبار مصوب شده این مشکل مرتفع می شود.
فرماندار دهلران با اشاره به اعتبار یک میلیارد و 700 میلیون ریالی آسفالت معابر این روستا در سال گذشته و عدم تخصیص مناسب برای شروع عملیات اجرایی افزود: در کمیته برنامه ریزی سال جاری شهرستان این مهم با مصوب کردن اعتبارات مناسب دنبال می شود تا بتوانیم در خصوص اسفالت معابر نیز اقدامات لازم داشته باشیم.
موسوی استقرار پاسگاه انتظامی یا ایست و بازرسی دام در جهت امنیت روستا از دیگر موضوعات و مطالبات مردم ذکر کرد و گفت این موضوع نیز در ناجا در حال پیگیری است و به محض ابلاغ ایست و بازرسی ثابت در سه راهی کاور مسقر می شود.
وی با اشاره به اقدامات دولت در بحث زیرساخت ها،عمران، اشتغال و امنیت روستاها گفت:ئتامین آب،برق،گاز،جاده ،خانه بهداشت از جمله این اقدامات است و روستاهایی هم ممکن است از برخی این موارد محروم باشند که با پیگیری،تلاش و برنامه ریزی حل خواهند شد.
فرماندار دهلران اقدامات دولت در حوزه های مختلف در چند سال گذشته برابر 10 سال گذشته دانست و گفت:نگاه دولت و مدیریت ارشد استان به توسعه متوازن است و در شهرستان نیز این نگاه در خصوص همه بخش ها و روستا ها وجود دارد.
موسوی به سرمایه گذاری های دولت در بخش های نفت وگاز،آب و خاک و کشاورزی شهرستان اشاره و گفت:شروع فعالیت ان جی ال،پتروشیمی و رایزنی برای راه اندازی مرز چیلات نقش مهمی در توسعه،اشتغال و تولید در منطقه دارند.
وی از راه اندازی پایگاه هلال احمر در سه راهی کاور با توجه به پیگیری ها و اقدامات اولیه خبرداد و گفت: 70میلیارد ریال برای روکش آسفالت سه راهی کاور به زرین آباد هزینه می شود.
در این دیدار که جمعی از مدیران شهرستانی نیز حضور داشتند مدیران آب روستایی و بنیاد مسکن نیز در خصوص مشکلات مردم این روستا توضیحات و راهکارهایی ارایه کردند.
رئیس بنیاد مسکن دهلران گفت:بالای 70 درصد معابر روستای کاور جدول کشی و بهسازی شده است.
سجاد نقیبی از بازنگری طرح هادی این روستا در سال جاری خبرداد و گفت: در این بازنگری زمین مسکونی برای واگذاری به افراد واجد شرایط برای ساخت مسکن روستایی به محدود روستا اضافه می شود تا مشکل مردم در این زمینه حل شود.
وی با اشاره به تسهیلات 250میلیون ریالی مسکن روستایی گفت:تسهیلات زلزله 40میلیون ریالی و 10 میلیون ریالی بلاعوض نیز از دیگر موضوعاتی است که روستاهای بخش مرکزی می توانند در جهت مرمت واحدهای مسکونی روستایی مورد استفاده قرار دهند.
7175 /6034/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.