محمدرضا یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تمام مشکلات ساختاری و ضعف های قانونی که بخش تعاون با آن دست به گریبان بوده و هست، آثار فعالیت های تعاونی در استان قابل توجه است.
وی به لزوم آسیب شناسی بخش تعاون در استان اشاره کرد و ادامه داد: از 3 هزار و 400 شرکت تعاونی ثبت شده در زنجان، هم اکنون حدود 900 مورد فعال هستند و این در حالی است که ظرفیتهای بزرگی در استان برای فعالیت ها و توسعه شرکت های تعاونی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته تعاونی های استان زنجان به ارزش بیش از 16 میلیون دلار محصول صادر کردند، خاطرنشان کرد: در مواردی شرکت های تعاونی نوعی از شرکت های نا موفق معرفی می شوند که باید این جو بی اعتمادی را با کمک تعاونگران از بین ببریم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به ضرورت نقش پذیری اتحادیه های شرکت های تعاونی در پیشبرد امور تاکید کرد و گفت: هم اکنون از 34 اتحادیه ثبت شده در استان، 11 مورد فعال هستند.
یوسفی تصریح کرد: بخش دولتی نباید فراتر از آنچه در قانون قید شده در فعالیت های تعاونی ها دخالت داشته باشد و در این راستا باید فقط به ایفای نقش نظارتی خود بسنده کند.
وی به ظرفیت شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در فراهم کردن زمینه مشارکت آحاد مردم در انجام پروژه های مختلف اشاره کرد و افزود: این شرکت ها به منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستان ها، هدایت منابع و سرمایه های خرد مردمی به بخش های تولیدی و بسترسازی برای ورود بخش های تعاونی به فعالیت های اقتصادی در راستای اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی تشکیل شده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از راه اندازی و تشکیل مجمع خیرین کارآفرینی این استان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با تشکیل این مجمع زمینه مشارکت خیرانی که می خواهند در حوزه کارآفرینی و ایجاد شرکت های دانش بنیان به جوانان کمک کنند، فراهم می شود.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.