به گزارش ایرنا، مهرداد سلطانی روز سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان افزود: این موضوع دلایل متعدد دیگری هم دارد که باعث شد، کارگروه به این نتیجه برسد.
معاون استاندار زنجان تاکید کرد: مسئولان استان همواره حامی و مشوق سرمایه گذاران برای مشارکت در طرح های استان هستند.
سلطانی گفت: نباید این لغوها، حمایت نکردن از سرمایه گذار تلقی شود، چرا که به اندازه کافی مهلت های قانونی به این سرمایه گذاران داده شده بود و مستندات نشان می دهد آنان عزمی برای ادامه فعالیت ندارند.
معاون استاندار زنجان اظهار داشت: با اینکه همواره دست یاری به سمت سرمایه گذاران دراز کرده ایم، اما از طرفی هم مدافع حقوق بیت المال و حافظ منافع مردم هم هستیم و نباید حقی از مردم در این موضوعات ضایع شود.
وی خاطرنشان کرد: باید تا کنون 50 درصد شهرک صنایع دستی و گردشگری نور در قالب فاز یک، به اتمام رسیده بود.
معاون استاندار زنجان افزود: اما آنچه که مستندات نشان می دهد، مدت قانونی سرمایه گذار این شهرک سال گذشته تمام شده و در نهایت پروژه فقط حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
سلطانی خاطرنشان کرد: پروژه ای که طبق قرارداد پیش بینی شده بود با حدود 470 میلیارد ریال پایان یابد، سرمایه گذار بعد از چندین سال، پیشنهاد پیش بینی 2 هزار میلیارد ریال را داده است.
وی گفت: مردم انتظار دارند نتیجه این واگذاری ها به بخش خصوصی را در مدت مشخص شده ببینند، وقتی این اتفاق نمی افتد، افکار عمومی هم به این موضوع حساس شده و از مسئولان پاسخ قانع کننده می خواهد.
به گزارش ایرنا، لغو مصوبات این کارگروه درباره 2 طرح سرمایه گذاری گردشگری و درمانی، در عمل تسهیلگر لغو قرارداد دستگاه های مجری با سرمایه گذار خواهد بود.
مجتمع شهرک صنایع دستی و گردشگری نور که در ورودی زنجان از سمت تهران در مساحت هشت و نیم هکتار توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در حال احداث است، از سال 91 تا کنون پیشرفت چندانی نداشته و به گفته سرمایه گذار طرح، هم اکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
اردیبهشت سال گذشته نیز در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به سرمایه گذار پروژه مجتمع شهرک صنایع دستی و گردشگری نور، 6 ماه مهلت داده شده یود تا نسبت به تامین منابع لازم برای پیشبرد پروژه و نیز سرعت بخشیدن به عملیات ساخت و ساز در فازهای چندگانه آن، اقدام کند.
سال 91 هم زمین مورد نیاز بیمارستان فوق تخصصی زنان و ناباروری 64 تختخوابی پرستو به سرمایه گذار این طرح واگذار شده بود.
سرمایه گذاری مورد نیاز طرح 600 میلیارد ریال پیش بینی شده بود، که قرار بود 50 درصد آن از طریق آورده نقدی سرمایه گذار به صورت ارزی و 50 درصد دیگر با دریافت تسهیلات بانکی تامین مالی شود.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.