به گزارش ایرنا، جمال انصاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 10 مورد از قلع و قمع های بیان شده در شهرستان خدابنده و پنج مورد دیگر نیز در شهرستان سلطانیه بود.
وی تاکید کرد: بهره برداران قبل از اقدام به تغییر کاربری در زمینهای کشاورزی نسبت به اخذ مجوزهای مربوطه اقدام کنند.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از همه شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرنوع تغییر کاربری در زمین های کشاورزی، مورد را از طریق سامانه 131 برای رسیدگی به موضوع اطلاع دهند.
انصاری از انعقاد قرارداد جدید رفع تداخلات و کاداستر در سطح 100هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زنجان خبرداد و افزود: این قراردادها در حال حاضر حدود 40 درصد از کل سطح اراضی کشاورزی را شامل می شود.
وی یادآوری کرد: کارشناسان پهنه در سطح استان زنجان به دلیل ارتباط مستقیمی که با بهره برداران دارند در فرهنگ سازی و ترویج اهمیت اجرای این طرح ها نقش تعیین کننده ای دارند.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: به منظور اجرای پروژه های رفع تداخلات و کاداستر در استان تاکنون بیش از 50 میلیارد ریال از اعتبارات ملی جذب شده است.
انصاری اظهارکرد: قرارداد جدید دیگری نیز برای تهیه ارتوفتو در سطح 500 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان منعقد شده است.
به گزارش ایرنا، امروزه ارتوفتو یکی از پرکاربردترین و محبوبترین محصولات فتوگرامتری نوین است.
در ارتوفتو می توان تصویر قائم زمین به همراه تمامی عوارض موجود بر روی آن (نظیر ساختمان ها، خیابان ها و …) را در حکم یک نقشه مشاهده کرد.
کل اراضی مرتعی، کشاورزی و زراعی استان زنجان 2 میلیون و 200 هزار هکتار است که از این میزان یک میلیون و 200 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل هاست.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.