به گزارش ایرنا، محمد مهدی تندگویان روز یکشنبه در مراسم آغاز بکار برنامه شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان در زنجان افزود: امروز مشکل اصلی کشور و جوانان بحث اشتغال است، موضوعی که سال هاست مطرح و برای رفع آن وعده داده می شود، اما آنگونه که باید موفق نبوده ایم.
وی یادآورشد: متاسفانه هیچ پایش اشتغالی در یک آمایش سرزمین رخ نداده است و به همین سبب امروز کشور با تعداد بسیار زیاد جوانان تحصیل کرده فاقد شغل مواجه است.
تندگویان اظهار کرد: جوانان به سمت علم و یادگیری هدایت شده اند اما هیچ بهره برداری از دستاوردهای آنان انجام نمی شود.
معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بهترین پیشنهاد به چنین جوانان حرکت به سمت ایجاد تشکل های اشتغال محور است، گفت: زمانی که بیش از یک چهارم جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند، نمی توان انتظار داشت که تمامی آنان در دولت به کار گرفته شوند.
وی خاطر نشان کرد: از همین رو ، راه برون رفت از این معضل، توانمند سازی تشکل های اشتغال محور بر اساس یک آمایش سرزمینی است.
تندگویان تاکید کرد: هم اکنون در کشور 2 هزار تشکل فعال جوانان وجود دارد و بر اساس تعهد داده شده این تعداد باید تا پایان کار دولت دوازدهم به 6 هزار تشکل برسد.
معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان باتایکد بر لزوم گسترش آموزش های فناورانه در سطح کشور گفت: این موضوع می تواند در همه حوزه ها مطرح شود و وزارت هم از ایجاد شبکه های تخصصی در همین زمینه حمایت می کند.
وی ادامه داد: در صورتی که به جوانان بیاموزیم که چگونه از امکانات و دستاوردهای بومی خود بهترین بهره برداری را در جهت اشتغالزایی داشته باشند، به حتم می توان در رفع مشکل بیکاری هم گام برداشت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان هم در ادامه این مراسم گفت: امروز تولید ثروت از شکل فیزیکی و صنعت جای خود را به دارایی های نرم افزاری داده است.
علی خلیلی اضافه کرد: بهترین توصیه و راهکار ثروت آفرینی در جهان امروز حرکت به سمت کارآفرینی و دانش مداری است.
وی افزود: کشوری که بخش قابل توجهی از توان و تولید خود را به دانش اختصاص دهد، از نظر صنعتی هم توسعه می یابد.
برنامه شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان در مرکز جهاد دانشگاهی زنجان امروز یکشنبه آغاز به کار کرد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.