مدیرعامل گروه صنعتی خالص‌سازان گفت: وجود رانت و ویژه‌خواری صنعتگران را به ستوه آورده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، یوسف مرادلو در مراسم گرامیداشت روز کارگر ضمن تبریک روز کارگر به همه کارگران جامعه ایرانی با اعلام این مطلب گفت: در فضایی که فرار مالیاتی وجود دارد، شرکت خالص‌سازان تنها شرکتی است که از اداره کل اقتصاد و دارایی لوح تقدیر گرفته و این شرکت در تمام حوزه‌های مختلف زیست‌محیطی، فعالیت‌های اجتماعی، کارآفرینی، حفظ استاندارد های مختلف سرآمد همه شرکت‌هاست و به صورت قانونمند در راستای رسالت خود انجام وظیفه می کند .

مرادلو اظهار داشت: کارگران در جامعه ما از جایگاه بسیار رفیعی برخوردارند و همه ما به برکت دسترنج کارگران زنده‌ایم و باید قدردان این قشر زحمتکش بود.

مدیرعامل گروه صنعتی خالص‌سازان با بیان اینکه مشکلات زیادی بر سر راه صنعتگران وجود دارد، تصریح کرد: تهیه مواد اولیه، وجود رانت و ویژه‌خواری، عدم حمایت دولتمردان از بخش‌خصوصی، امروز صنعتگران ایرانی را رنج می‌دهد و متاسفانه دولتمردان گوش شنوایی برای شنیدن جامعه صنعتی ندارند و فقط به فکر جیب خود هستند .

مرادلو، تاکید کرد: امروز رانت، ویژه‌خواری و ناعدالتی در استان، صنعتگران حوزه صنعت سرب و روی را به ستوه آورده و پیگیری‌های صنعتگران به جایی نمی‌رسد و این در حالی است که شرکت خالص‌سازان در تعامل مستقیم با تمام سازمان‌ها و ارگان‌هاست .

همچنین در این برنامه سجاد نباتچیان، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان هم گفت: کاش نام روز کارگر را روز کار نام‌گذاری می‌کردند تا کارگران و کارفرمایان هر دو در آن سهیم بودند و کارگر و کارفرما در کنار هم می‌نشستند و مشکلات را بررسی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه کارفرمایان در طول 24 ساعت درگیر کارند اظهار داشت: امروز مشکل کارفرمایان کمتر از کارگران نیست و ارزش پول کشور ما روز به روز در حال سقوط است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ابراز داشت: تنها راه حل مشکلات جامعه ایران کار و تولید است و فکر و سرمایه از کارفرما و کار از کارگران و هموار کردن راه از سوی دولت تنها راه برون‌رفت از این وضعیت فلاکت‌بار است .

نباتچیان با اشاره به اینکه اقتصاد علم است، یادآور شد: همه امروز به وضوح می‌دانند که نجات و بقای مملکت در به گردش درآمدن چرخ‌های صنایع است.

در ادامه این برنامه مسعود علیاری، مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان هم با اشاره به مشکلات موجود در سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر 43 میلیون نفر در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و مشکلاتی از دولت‌های قبلی وجود داشته و تلاش می‌کنیم این مشکلات را حل کنیم .

علیاری اضافه کرد: تا امروز شرکت خالص‌سازان هیچ مشکلی در حوزه تامین اجتماعی نداشته و این حکایت از جایگاه تکامل یافته این شرکت صنعتی و توجه ویژه به کارگران فعال در این شرکت است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به بدهی 150 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر این مبلغ پرداخت می‌شد بسیاری از مشکلات این سازمان حل می شد.

وی، کارفرمایان را شرکای سازمان تامین اجتماعی دانست و تصریح کرد: در حال حاضر سیزده هزار کارگاه فعال در استان داریم و با توجه به جایگاه والای خالص‌سازان انتظار است نمایندگان این شرکت حضور فعال‌تری در جوامع کارگری و کارفرمایی داشته باشند.

ابتدای این برنامه بهزاد لازمی قائم‌مقام مدیرعامل گروه صنعتی خالص‌سازان هم ضمن خیر مقدم به حضار، گفت: کارگران مایه افتخار کشور عزیزمان ایران هستند و رشد و توسعه کشور مدیون این قشر از جامعه است .

وی ادامه داد : گروه صنعتی خالص‌سازان با مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و صیانت از محیط زیست و تشکیل تیم‌های ورزشی پیشتاز بوده و تاکنون افتخارات ارزشمندی در مجامع مختلف کسب کرده است .

لازمی همچنین اضافه کرد: با تشکیل کمیته انرژی تاکنون شاهد کاهش مصرف انرژی در حوزه های مختلف بوده‌ایم و این روند تا حصول نتیجه نهایی با جدیت دنبال می‌شود .

در ادامه برنامه نمایندگان کارگران سه شرکت خالص‌سازان، کانه آرایی و شمش روی میهن نیز به بیان مطالب کارگری خود پرداختند و پخش موسیقی و تجلیل از شش نفر از کارگران گروه صنعتی خالص‌سازان نیز از دیگر بخش‌های  این برنامه بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.