به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در جشنواره نشاط و امید به مناسبت هفته جوان با بیان اینکه در عرصه مدیریت و اداره کشور و استان باید از فرهیختگان و نخبگان جوان انتخاب و کادرسازی کنیم، افزود: در گذشته در این خصوص غفلت کردیم و از جوانانی که امروز می توانند عرصه مدیریت کشوری را بر عهده بگیرند، غافل شدیم.
وی به تشکیل مجمع مشاوران جوان استاندار در استان اشاره کرد و ادامه داد: این مجمع که در آن تعدادی از فرهیختگان جوان استان جمع شدند، زمینه بهره مندی از نظرات جوانان را در تصمیم گیری ها فراهم می کند.
استاندار زنجان با بیان اینکه جامعه و مسئولان باید جوانان امروز را درک کنند، خاطرنشان کرد: جوانان امروز با نسل های قبل قابل مقایسه نیستند چرا که جوانان امروز به سبب شرایط جدید و توسعه امکانات ارتباطی به اطلاعات مختلف دسترسی دارند.
وی با بیان اینکه نباید حقایق و واقعیت ها را از جوانان پنهان کرد، تصریح کرد: امروز نمی شود به جوانان دروغ گفت چرا جوانان به راحتی به حقایق دست پیدا می کنند و می فهمند کجا ما راست و یا دروغ می گوییم.
درویش امیری خاطرنشان کرد: این دسترسی به اطلاعات و منابع علمی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به مثابه شمشیر دولبه است که هم جوانان را به ساحل نجات می رساند و هم ممکن است به سمت باتلاق و نابودی بکشاند؛ این موضوع بستگی به این دارد که از این اطلاعات و فضای مجازی چگونه استفاده کنیم.
استاندار زنجان گفت: برخی ازتفکرات و جریاناتی که با شادی و نشاط جوانان مخالف هستند باید بدانند امکان ندارد شما بتوانید جلوی شادی و نشاط جوانان را بگیرید چرا که مخالفت با شادی و نشاط جوانان، آنان را به سمت آسیب های اجتماعی هدایت می کنید، بنابراین جوانان به سمت شما نمی آیند.
درویش امیری به وجود مشکلات و ضعف ها در کشور اشاره کرد و افزود: نسل جوان، نسل کنجکاو و پرسشگر است، مسئولان باید در همه سطوح این موضوع را بپذیرند و از طرفی جوانان هم باید با پرهیز از بد اخلاقی، همراه با متانت و اخلاق و وقار پرسشگری کنند.
وی خاطرنشان کرد: اعتراض و عصبانیت غیر معقول و غیر منطقی، هیچ نتیجه ای جز انحراف مسیر و ایجاد التهاب و خسارت سیاسی و اجتماعی، فرهنکی و امنیتی در جامعه نخواهد داشت.
استاندار زنجان گفت: باید با جامعه جوان کشور به نوعی رفتار و عمل کنی که هر روز برای آنان روز نشاط و امید باشد.
وی با بیان اینکه جمعیت جوان در هر کشوری محور حرکت است، ادامه داد: اگر جوانان فضا و میدان داشته باشند، در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی پیشرو خواهند بود.
درویش امیری برخورداری از جمعیت جوان را بزرگترین فرصت و سرمایه در کشور توصیف کرد و افزود: اکنون در برخی کشورها با وجود توسعه یافتگی، به دلیل کنترل جمعیت، از داشتن جمعیت جوان و نیروی کار محروم شده اند.
وی به ضرورت داشتن روحیه بالا و امید به آینده در بین جوانان تاکید کرد و گفت: امید داشتن به جوانان توان و نیروی مضاعف می دهد.
به گزارش ایرنا در جشنواره نشاط و امید از جوانان فعال و برتر استان در بخش ها و عرصه های مختلف تجلیل شد.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.