ماهرخ بلوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تدوین سند راهبردی وضعیت زنان استان برنامه ریزی محوری در این بخش مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: با انجام این سند می توان در سطوح مختلف برای سیاستگزاری و مدیریت جامعه نقشه راه و اهداف روشنی را تعریف کرد تا با کمترین هزینه، بالاترین بازدهی را برای رسیدن به اهداف تعریف شده به دست آورد.
بلوری افزود: زنان خواستار تحرک، فعالیت و پذیرش بیشتر برای ارائه خلاقیت ها، دانش و توانایی های خود هستند و این قشر می خواهند در توسعه اقتصادی کشور نقش مهم و تاثیر گذاری داشته باشند.
وی بیان کرد: زنان با احترام کامل به نهاد خانواده نیز تمایل دارند دوش به دوش مردان و با هدایت کودکان و نوجوانان در تعالی فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی موثر باشند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: علاوه بر آن دختران جوان نیز که تعداد قابل توجهی از آنان تحصیل کرده دانشگاهی هستند، توانایی ایجاد تغییر در جامعه را دارند و خواستار این موضوع هستند که این توانایی ها بالقوه و بالفعل احترام گذاشته شود.
وی اظهار کرد: در این امر نگاه به مسائل زنان و پیگیری جزیره ای مشکلات آنان، برای رفع موانع پیش روی این قشر کار ساز نیست و باید در سایه همگرایی دستگاه های اجرایی و مدیران، بسته ای از خدمت برای این قشر متناسب با حمایت های مدنی، اجتماعی، اخلاق مداری، اشتغال و ارتقای مسائل حقوقی و اجتماعی اجرا شود.
بلوری خاطرنشان کرد: برای دولت دوازدهم نیز حوزه زنان در اولویت قرار دارد و توازن نقش اجتماعی زن با نقش خانوادگی و راهبری معضلات این حوزه در سایه حرکت هماهنگ و هدفدار دستگاههای اجرایی است.
به گفته وی، از آنجایی که زنان به عنوان یکی از ارکان مهم مدیریت خانه نقش اساسی در اقتصاد خانوار، ارتقای موضوعات زیست محیطی، تثبیت فرهنگ صرفه جویی و ترمیم آسیب های اجتماعی دارند، برای این امر تقویت زیر ساخت های توانمند سازی زنان امری ضروری است.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.