به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری یزد، رقیه کرمانیان در نشستی اظهار کرد: شناسایی دغدغه‌ها و نیازهای حوزه زنان و خانواده استان در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی برای فراهم کردن شرایط لازم و نزدیک شدن به برابری جنسیتی ضرورت دارد.
وی افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی، برنامه‌های این دفتر برای پویایی و توانمندسازی هر چه بیشتر بانوان در تحقق شعار سال بر هم‌اندیشی و گفت‌وگوهای بین نسلی، آموزش‌های مهارتی و حمایت از رونق اشتغال و عرضه محصولات به‌ویژه در زمینه خدمات، صنایع‌دستی و گردشگری معطوف شده است.
کرمانیان خاطرنشان کرد: اجرای طرح تاب‌آوری اجتماعی 1 و 2، تشکیل مجمع مشورتی زنان و برنامه‌های متنوع در زمینه حقوق کودک از برنامه‌های اثربخش حوزه بانوان در سال گذشته به شمار می‌رود که در مسیر پیش رو نیز سعی بر تقویت بیشتر ظرفیت‌های به وجود آمده و رونق آن است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، سلامت و نشاط اجتماعی زنان را از موضوع هایی اثرگذار بر سایر جنبه‌های زندگی و فعالیت آن‌ها دانست و افزود: اجرای مرحله 3 طرح تاب‌آوری اجتماعی در محلات بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و استانداری یزد از برنامه‌های مهم در تقویت این موضوع است.
استان یک و میلیون و 138 هزار نفر جمعیت داررد که حدود نیمی از این جمعیت را زنان تشکیل می دهند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.