مجتبی اسکندری روز پنجشنبه در گفت وگو با خیرنگار ایرنا با بیان اینکه یکهزار و 120 نفر بهره بردار در شهرستان طارم از کشت نخود فرنگی کسب درآمد می کنند، افزود: امسال 780 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به زیر کشت این محصول رفته است.
وی اردیبهشت ماه را زمان برداشت نخود فرنگی در این شهرستان اعلام و خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی ها 165 میلیاردریال از راه برداشت این محصول نصیب کشاورزان خواهد شد.
اسکندری عنوان کرد: همانند سایر محصولات، نخود فرنگی نیز با توجه به قابلیت تثبیت ازت در خاک، محصول بسیار مفیدی در تناوب کشت با سایر محصولات از جمله سبزی و صیفی بشمار می رود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم برگزاری کلاس های آموزشی، بازدید های کارشناسی، تامین نهاده و تنظیم بازار را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این مدیریت در زمینه کشت محصول نخود فرنگی برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رقم فعلی مورد کشت نخودفرنگی در شهرستان طارم محلی بوده و ظرفیت تولید پایینی دارد، یک طرح تحقیقاتی مقایسه ارقام نخودفرنگی اصلاح شده با رقم محلی با هدف معرفی رقم یا ارقام با عملکرد بالا به طور مشترک با مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان در دست پیگیری است.
اسکندری بیان کرد: محصول نخود فرنگی تولیدی شهرستان طارم همه ساله علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان، به استان های همجوار از جمله قزوین، تهران، گیلان، آذربایجان غربی و شرقی ارسال می شود.
به گزارش ایرنا، 5 درصد محصول نخود فرنگی در شهرستان طارم به علت سرمای دیرس اواخر فروردین ماه سال جاری خسارت دید.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت استان زنجان) در 100 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده است و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است
9886/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.