رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از فعالیت 105 واحد گلخانه ای در استان خبرداد.

 اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: تعداد واحد های گلخانه استان از 80 واحد به 105 واحد افزایش یافته است که از این تعداد 72 واحد به صورت خاکی و 33مورد به صورت هیدورپونیک فعالیت می کنند.

کریم زاده در خصوص مساحت کلی واحد های گلخانه ای استان تصریح کرد: مساحت واحد های گلخانه ای آذربایجان غربی از 19 هزار هکتار به بیش از 32 هکتار افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مولفه های توسعه کشاورزی نوین حرکت به سمت توسعه و ترویج کشت های گلخانه ای است اظهار کرد: در راستای افزایش بهره وری آب و افزایش درآمد بهره برداران ،ایجاد اشتغال و کاهش بروکراسی اداری با تصمیمات اتخاذ شده در سازمان کشاورزی استان با همکاری بانک کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی روند اخذ مجوز احداث گلخانه ها تسهیل یافته است.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه کشت های گلخانه ای در استان با توجه به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه گفت:دولت از متقاضیان سرمایه گذاری برای کشت محصولات گلخانه ای در جهت بالا بردن کیفیت محصولات و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی حمایت می کند.

کریم زاده با اشاره به تولیدات مهم گلخانه های آذربایجان غربی تصریح کرد: سالانه در حدود 4 هزار و600تن انواع سبزی و صیفی جات ،83تن توت فرنگی،28 هزار گل بریده رز، دو میلیون گلدان گل و گیاه آپارتمانی ،یک میلیون و200هزار بوته نشا گیاهان دارویی و یک میلیون و 230هزار اصله نهال پایه های رویشی در استان تولید می شود. 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.