به گزارش ایرنا، دکتر صدیقه دهنایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در برخی آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی، فارغ التحصیلان دانشگاهی به راحتی برنامه و رژیم غذایی به افراد تجویز می کنند که این می تواند آسیب زا و خطرناک باشد.
وی اظهار کرد: بازرسی از باشگاه های ورزشی به صورت نامحسوس انجام می شود و هر باشگاهی که تخلف کرده باشد طبق ادله و مستندات به باشگاهدار تذکر لازم داده می شود و اگر آسیبی به ورزشکار وارد شود باید پاسخگو باشد.
دهنایی ادامه داد: این باشگاه ها در صورت تکرار تخلف، اخطار پلمپ دریافت خواهند کرد و اگر نسبت به اخطار بی توجه باشند، بی هیچ اغماضی باشگاه آنها پلمپ خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیشترین تخلف باشگاه های ورزشی، مربوط به تجویز دارو و مکمل های غذایی غیرمجاز است، افزود: این هیات در بخش نظارت بر باشگاه ها، بسیار فعال و پرکار است و پارسال 168 مورد بازدید سرزده از باشگاه های ورزشی را داشتیم که منجر به صدور 91 فقره تذکر، 30 مورد اخطاریه پلمپ، هفت مورد پلمپ و کشف و ضبط هفت هزار قرص و کپسول غیرمجاز، 126 بسته پودر بدنسازی ممنوعه و 36 میلی لیتر شربت نیروزا شد.
دهنایی، بازرسی از باشگاه های ورزشی را ضروری خواند و اظهار کرد: در این رابطه منشوری توسط ستاد نظارت این هیات با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، اماکن، نیروی انتظامی و بهداشت و درمان استان، تهیه و در تمام باشگاه ها در مقابل چشم ورزشکاران قرار داده شد تا ورزشکار از حق و حقوق قانونی خود آگاه شوند.
وی با بیان اینکه آیین نامه تخلفات مربوط به موسسان و مدیران باشگاه ها نیز پس از تهیه و تدوین به تمام باشگاه های ورزشی ارسال شد تا میزان تخلفات به حداقل برسد گفت: هیات ها و باشگاه های ورزشی باید به سلامت، بهداشت و بیمه ورزشکاران توجه جدی داشته باشند و بی تفاوتی به این موارد می تواند برای ورزشکاران زیانبار باشد.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان گفت: هیات پزشکی ورزشی زنجان در سال 96 برای 472 نفر آسیب دیده ورزشی، خدمات درمانی ارایه داد که به همین منظور مبلغ 241 میلیون تومان هزینه صرف و بابت فوت 2 بیمه شده ورزشی نیز، 24 میلیون تومان غرامت پرداخت شد.
دهنایی با بیان اینکه در پرداخت هزینه ها، هیچ وقفه ای ایجاد نمی شود به تلاش وافر هیات پزشکی ورزشی زنجان به منظور به حداقل رساندن آسیب های ورزشی اشاره و تاکید کرد: کلینیک پزشکی ورزشی زنجان در بخشهای مختلف چون توانبخشی و فیزیوتراپی، ماساژ، معاینات پزشکی، مشاوره تغذیه و روانشناسی به ورزشکاران مراجعه کننده خدمات درمانی تخصصی ارایه می دهد.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر ساختمان مجموعه توانبخشی هیات پزشکی ورزشی زنجان به صورت رهن می باشد افزود: اگر فدراسیون وعده خود را در خصوص خرید و واگذاری یک ساختمان جدید عملی کند در این صورت انگیزه برای ارایه خدمات درمانی به ورزشکاران بیشتر خواهد شد.
دهنایی به دوره آموزشی ماساژ ورزشی که بهمن سال 96 به مدت یک هفته با حضور 30 زن و مرد در زنجان برگزار شد اشاره و اظهار کرد: ماساژهای غیر علمی و غیراصولی، آسیب جدی به ورزشکاران وارد می کند و به همین دلیل مراکز فاقد مجوز ارایه خدمات درمانی ورزشی باید تعطیل شوند.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان گفت: هیات خود را موظف به ارایه خدمات درمانی مطلوب و مناسب به ورزشکاران می داند و انتظار می رود تعامل و همکاری هیات ها و باشگاه های ورزشی با هیات پزشکی ورزشی که با سلامت ورزشکاران سر و کار دارد بهتر و بیشتر شود.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان به ورزشکاران بیمه شده ورزشی این استان اشاره کرد و گفت: پارسال 48 هزار نفر در این استان تحت پوشش بیمه ورزشی قرار گرفتند که 18 هزار و 224 نفر آنان زن و 29 هزار و 754 نفر مابقی نیز مرد هستند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 95، چهار هزار نفر افرایش نشان می دهد.
دهنایی به عملکرد هیات در سال 96 اشاره کرد و افزود: مسابقات ورزشی آقایان و بانوان به میزان 144 ساعت، پوشش بیش از 300 رویداد ورزشی ازجمله 'قهرمانی کشور ووشو، المپیاد ورزشی شمالغرب رشته شنا، بدمینتون و ووشو و جودو، پوشش لیگ برتر قهرمانی کبدی بانوان و مسابقات بین المللی بدمینتون، جزو عملکردهای پوشش پزشکی این هیات در سال گذشته بود.
به گزارش ایرنا، کلینیک هیات پزشکی ورزشی شهر زنجان در میدان درالقرآن کریم زنجان - جنب بانک پارسیان، واقع است و با تعیین وقت قبلی به جامعه هدف ارایه خدمات درمانی می دهد.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.