ناصر فغفوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه میزان حقوق دریافتی از معادن ارتباط مستقیم با فعالیت های معدنی و رونق این بخش دارد، افزود: سال 94 رقم وصولی از محل دریافت حقوق دولتی معادن استان، 70 میلیارد ریال بود که این مبلغ در سال 95 به 120 میلیارد ریال رسید.
بهره برداران معادن هر ساله بابت استخراج، بهره برداری و برداشت هر واحد از ماده یا مواد معدنی مبلغی را که متناسب با پروانه بهره برداری است به نام حقوق دولتی پرداخت می کنند.
فغفوری به فعال سازی 20 معدن غیر فعال در سطح استان طی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در زمان حاضر 307 واحد معدنی در بخش های فلزی، غیر فلزی و سنگ نما در استان زنجان فعال هستند و بیش از 2 هزار و 400 نفر در آنها اشتغال دارند.
به گزارش ایرنا وجود 33 نوع ماده معدنی از 70 نوع ماده معدنی شناخته شده در ایران، با ذخیره احتمالی بیش از یک میلیارد تن، از ظرفیت های قابل توجه توان معدنی استان زنجان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته 29 فقره پروانه بهره برداری از معادن در این استان صادر شد، گفت: از سال 95 تا کنون عملیات شناسایی و پی جویی در پنج هزار و 600 کیلومتر مربع از پهنه های اکتشافی در شهرستان های طارم و سلطانیه اجرا شده و همچنان ادامه دارد.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.