به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بر لزوم توجه به علل و زمینه های بروز و شیوع اعتیاد تاکید کرد و افزود: متاسفانه طی سال های گذشته در مبارزه با اعتیاد به جای تمرکز و توجه به علت ها، به معلول متمرکز شدیم.
وی با بیان اینکه شیوع آسیب های اجتماعی همه آحاد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، ادامه داد: نباید به مساله آسیب های اجتماعی بی تفاوت باشیم چرا که حتی افراد سالم نیز از گزند شیوع آسیب ها در امان نمی مانند.
حجت الاسلام خاتمی به پرهیز از فعالیت ها و اقدامات جزیره ای در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: همکاری و هم افزایی بین دستگاه ها و سازمانهای مختلف موجب افزایش اثربخشی برنامه ها می شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان نیز خانواده را رکن مهم و اصلی در امر پیشگیری از آسیب اعتیاد برشمرد و گفت: دولت در کنار مقابله سخت با مواد مخدر، اهتمام ویژه ای به رویکردهای فرهنگی و اجتماعی در امر مقابله با این آسیب اجتماعی دارد.
عبدالرضا شهبازی با بیان اینکه شاه کلید مبارزه با مواد مخدر، مشارکت مردمی است، افزود: جلب مشارکت مردمی در این بخش نیازمند بستر سازی فرهنگی است.
به گزارش ایرنا، زنجان با کمتر از یک درصد میزان شیوع مصرف مواد مخدر، جزو استان های پاک محسوب می شود.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.