صفی الله کرامتی شامگاه یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق اعلام اداره کل هوشاناسی استان مبنی بر بارش و برف و باران در مناطق مختلف استان و کاهش دما این مهم به دستگاههای متولی امر ابلاغ شده است.
وی یادآوری کرد: بر این اساس طی امشب دمای هوا در استان به 2 درجه زیر صفر خواهد رسید که این میزان در صبح روز /سه شنبه/ بیشتر بوده و به پنج درجه زیر صفر خواهد رسید.
کرامتی افزود: برای پیشگیری از خسارات محصولات کشاورزی به ویژه باغی، محصولات گلخانه ای پیام ها و آگاهسازی های لازم از سوی جهاد کشاورزی به کشاورزان اطلاع رسانی شده است.
وی بیان کرد: با آغاز کاهش تدریجی دما طی روز گذشته خسارات جزئی سرمازدگی به باغ ها در شهرستان های استان گزارش شد که امیدواریم با اتخاذ تمهیدات لازم این مهم تا روز سه شنبه به حداقل برسد.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان ادامه داد: طی اطلاعیه جوی شماره یک هواشناسی استان نیز فعالیت سامانه بارشی از عصر و امشب در مناطق مختلف استان به ویژه ماهنشان اعلام شده است.
وی یادآوری کرد: بر این اساس عمده بارش ها بصورت رگباری و رعد برق بوده، لذا آبگرفتگی و سیلابی شدت مسیل ها و رودخانه ها دور از انتظار نیست و به فرمانداری شهرستان ماهنشان اعلام شده تا ظهر فردا /دوشنبه/ چرای دام ها در مسیر رودخانه ها انجام نگیرد.
کرامتی افزود: تغییر اقلیمی موجب شده که در چند سال گذشته سرما زدگی محصولات کشاورزی استان زنجان در اواخر ماه فروردین رخ دهد و این موضوع مشکلاتی را موجب شده است.
به گفته این مسئول، نبود بارش کافی در اسفند و از طرفی افزایش ناگهانی دمای هوا در روز های آغازین فصل بهار و سرمان ناگهانی دما موجب خسارت به محصولات باغی در استان می شود.
به گزارش ایرنا، پیش از این نیز کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان در ارتباط با احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در این استان هشدار داده بود.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.