به گزارش ایرنا، مهرداد سلطانی روز دوشنبه در آیین امضای تفاهم نامه تهیه و اجرای طرح های بهسازی مسکن روستایی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان زنجان، اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده است و این اقدامات فقط با همکاری اهالی روستا به نتیجه خواهد رسید.
وی افزود: ساکنان روستا باید با برنامه و مدیریت واحد برای نگهداری از اقدامات انجام شده و بافت با ارزش و رفع اشکالاتی که به دلیل ساخت و ساز بوجود می آید همکاری کنند و مسئولان نظارتی بر این امر مدیریت داشته باشند تا مردم شیرینی بهره برداری از این بافت با ارزش را بچشند.
سلطانی بیان کرد: هر گردشگری که با این بافت با ارزش روبرو شود و خدمات شایسته دریافت کند خود او پیک مبلغی برای جذب 10 ها گردشگر دیگر می شود.
وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره ها می تواند منشأ درآمدی برای روستاها بشود و در شناساندن روستاهای هدف گردشگری، ایجاد اشتغال فراگیر و توسعه منطقه کمک کند.
وی با توجه به ظرفیت های فنی و تخصصی که در بنیاد مسکن وجود دارد و می‌توان از گروه های متخصص آن برای هدفمند کردن اقدامات دولت با بودجه عمومی در روستاها استفاده کرد، افزود: در روستاها برای آبادانی و توسعه باید طرح ها را به گونه ای هدفمند اجرا و اعتبارات را هزینه کرد که نیاز های روستا برآورده، بافت روستا حفظ و مشکلات روستا حل و پایداری اجرای طرح ها تضمین شود.
وی تاکید کرد: در مرحله اول باید قبل از اجرای هر طرحی مطالعات امکان سنجی و نیاز سنجی طرح برای بلند مدت انجام شود سپس نظارت بر اجرای صحیح آن توسط بنیاد مسکن و دستگاه های دولتی انجام گیرد تا هزینه هایی که در روستاها می‌کنیم هدفمند شود.
وی یادآور شد: امضای این تفاهم نامه در راستای هدفمند کردن هزینه های عمرانی است که در روستا انجام می شود و در نهایت موجب توسعه و آبادانی کشور خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان نیز در این آیین گفت: امسال اعتبارات یارانه ای با همکاری دهیاری ها به منظور آسفالت ریزی معابر روستایی استان بیش از 14 میلیارد تومان در غالب 90 پروژه اجرا و به بهره برداری رسید و 50 پروژه در حال اجرا است.
وی بیان کرد: در حوزه طرح هادی از محل اعتبارات استانی 6 میلیارد تومان و 17 میلیارد تومان اعتبارات ملی در سال 96 هزینه شد.
صنعتی منفرد خاطرنشان کرد: در حوزه مقام سازی مسکن های روستایی از محل وام های کم بهره 4 درصد ، 18 میلیونی و 20 میلیونی با دوره بازپرداخت 12 ساله با دستور ویژه استاندار، هفتاد درصد اعتبارات سال قبل جذب شده و تا پایان تیر ماه بقیه اعتبارات جذب خواهد شد.
7324/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.