اصغر وثوق روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود کمک های شهروندان زنجانی و خیران، مبالغ یاد شده پاسخگوی نیازهای درمانی بیماران تحت پوشش نیست.
وی اظهار کرد: این در حالی است در گذشته با دفترچه بیمه سلامت امکان پرداخت هزینه های درمانی بیماران از سوی این سازمان وجود داشت که متاسفانه دیگر از سبد حمایتی خارج شده و مشکلات این قشر به مراتب افزایش یافته است.
وثوق افزود: حتی برخی اقلام دارویی بیماران سرطانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی از چتر حمایتی خارج و این انجمن هزینه را متقبل شده است.
وی بیان کرد: هم اکنون بطور میانگین روزانه سه بیمار سرطانی برای دریافت خدمات مورد نیاز به این انجمن مراجعه می کند و از خدمات مور نیاز بهره مند می شود.
مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی (مهرانه) استان زنجان گفت : از زمان تاسیس این انجمن طی مدت 12 سال گذشته برای 6 هزار و 400 بیمار نیازمند استان پرونده تشکیل و از خدمات لازم بهره مند شده است.
وی بیان کرد: شهروندان به این موضوع توجه کنند سیر بیماری سرطان در این استان در مقایسه با استان های دیگر صعودی نیست و بصورت خطی است.
وثوق افزود: همکاری و همراهی شهروندان زنجانی در برنامه های مختلف این انجمن عاملی مهم در شناسایی و درمان بهنگام مبتلایان بوده است.
وی ابراز کرد: تمامی بیماران مبتلا به سرطان استان 100 درصد خدمات و بیماران غیر بومی (45 درصد از کل) فقط خدمات رادیوتراپی دریافت می کنند.
مدیر عامل مهرانه ادامه داد: خیرین سهم بسزایی در کمک به بیماران نیازمند داشته اند و به عنوان نمونه فرد خیر به نام رحیمه فردوسی که در زمان حیات تنها دارایی خود را که یک آپارتمان بود به ارزش 200 میلیون تومان (2 میلیارد ریال) به این انجمن هدیه کرد.
به گزارش ایرنا، مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه برای برآورد نیازهای بیماران مبتلا به سرطان، در زمینی به مساحت 18 هزارو 900 مترمربع طراحی و احداث شده و از این وسعت، 12 هزار مترمربع به فضاهای تحقیقاتی، آموزش و پیشگیری، تشخیصی و درمانی و همچنین 1800 مترمربع نیز به فضای اقامتی (مهمانسرا) اختصاص داده شده است.
مجموعه مهرانه از سال 85 تاسیس شده و مرکز رادیوتراپی آن سال 93 آغاز به کار کرده است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.