زهرا کاغذچی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از رویکردهای مهم ورزش های روستایی گسترش، ترویج و احیای بازی های بومی و محلی در نقاط روستایی به ویژه برای قشر بانوان است.
وی اظهار کرد: این نوع بازیها به دلیل ماهیت مفرح و پویایی آن باید در فضایی باز برگزار شود اما فرهنگ غالب در روستاها اجازه فعالیت بهتر بانوان را نمی دهد و به نوعی اجتناب می کنند.
کاغذچی افزود: هم اکنون بیشتر روستاهای این استان فاقد سالن ورزشی مناسب هستند که در صورت ایجاد یا وجود سوله های ورزشی می توان بازی های بومی و محلی را برای گروههای هدف سازماندهی کرد.
نایب رئیس هیات ورزشهای روستایی بومی و محلی استان زنجان ادامه داد: با توجه به فرهنگ حاکم در روستاها، بیشتر خانواده های روستایی با فعالیت ورزشی بانوان موافق نیستند و حتی برخی دیدگاههای نادرست حضور آنها را بسیار محدود کرده است.
وی بیان کرد: این هیات ورزشی تلاش دارد با گسترش بازیهای بومی و محلی در روستاها و گروههای هدف شادابی و پویایی را بیش از گذشته در بین گروههای هدف ایجاد کرده و از رخوت و سستی بکاهد.
به گزارش ایرنا، پیس از این نیز رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان زنجان گفته بود: بیش از 200 ماده در بخش بازیهای بومی و محلی در سطح استان زنجان شناسایی شده است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.