احد یاغموری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین بارش سال زراعی جاری استان از اول مهر سال گذشته تا 27 فروردین امسال 182 میلیمتر ثبت شد که در میانگین بلند مدت 219 و مدت مشابه سال گذشته 205 میلیمتر است.
وی اظهار کرد: بر این اساس میانگین بارش استان در مقایسه با میانگین بلند مدت 17 و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش نشان می دهد.
یاغموری افزود: میانگین بارش شهرستان زنجان نیز از اول سال زراعی اول مهر تا 27 فروردین نیز 169 میلیمتر به ثبت رسیده که در مقایسه با میانگین بلندت مدت 20 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 12 درصد کاهش دارد.
وی بیان کرد: بررسی وضعیت بارندگی استان نیز نشان می دهد همچنان استان با کاهش بارندگی بلند مدت مواجه خواهد بود و علاوه بر آن نیز دمای هوا نیز نست به نرمال نیز افزایش نشان می دهد.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: تحلیل ها نیز نشان می دهد شهرستان ماهنشان با 191 میلی متر بهترین وضعیت بارشی و خرمدره با 165 میلی متر در مقایسه با میانگین بلندت با 29 درصد کاهش وضعیت نامناسب تری دارد.
وی یادآوری کرد: بیشترین میزان بارندگی استان در فصل بهار و ماههای فروردین و اردیبهشت رخ می دهد و بررسی ها بیانگر آن است در صورت تحقق این امر مهم نیز کمبودها وجود دارد.
یاغموری خاطرنشان کرد: وضعیت بارش کل کشور در مقایسه با مدت مشابه بلند مدت با 43 درصد کاهش مواجه بوده و در این میان مدیریت بهینه مصرف آب در حوزه های مختلف امری ضروری است.
وی خاطر نشان کرد: در بین 31 استان کشور وضعیت بارندگی استان زنجان از 6 استان بدتر و 24 استان دیگر بهتر اعلام شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.