رضا عسگری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساماندهی و اجرای زیر ساخت ها در بازار از سال گذشته به دستور استاندار در برنامه کاری مسئولان قرار گرفته است.
وی یادآورشد: استاندار تاکید دارد که وضعیت کنونی معماری بازار در کنار ایجاد زیر ساخت ها و بهره برداری درست از آن حفظ شود.
عسگری اظهار کرد: با توجه به پیگیری ثبت جهانی بازار باید اقدامات لازم برای ساماندهی و اجرای زیر ساخت، به گونه ای پیش برود که به کالبد آن آسیب نرسد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: بر همین اساس باید طرح جامع ساماندهی بازار تهیه و با نظر و نظارت میراث فرهنگی، پروژه های لازم در این زمینه تعریف و اجرا شود.
وی با بیان اینکه در گام نخست خدمات رسانی و نوسازی شبکه های انتقال زیر ساخت های آب، برق و گاز در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: تمام این اقدامات باید به گونه ای پیش برود که به هویت تاریخی آن آسیبی نرسد.
عسگری ادامه داد: موضوع احداث کانال ویژه تاسیسات با جدیت دنبال می شود و در کنار آن هم موضوع مباحث امنیتی، نور پردازی و حفظ کالبد تاریخی مد نظر قرار دارد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: موضوع بازار به تنهایی دیده نمی شود و باید بافت تاریخی اطراف آن، اجرای پروژه سبزه میدان، احیای معماری تاریخی خیابان امام و اطراف بازار و طرح پیاده راه سازی این خیابان هم مد نظر قرار دارد.
وی متولی اصلی اجرای تمام این برنامه ها را سازمان میراث فرهنگی برشمرد و اضافه کرد: دستگاه های خدمات رسان، شهرداری و سازمان های مرتبط هم باید از این فرصت برای اجرای پروژه های لازم استفاده کنند.
عسگری تاکید کرد: تمام طرح ها و پروژه ها باید برای جذاب تر شدن بازار برای گردشگران داخلی و خارجی موثر باشد و مشکل سیستم گرمایشی بازاریان در فصل سرد سال را برطرف کند.
بازار زنجان به عنوان طولانی ترین بازار سرپوشیده ایران در زمان قاجار ساخته شده است و از سه سال قبل موضوع ثبت جهانی آن در سازمان میراث فرهنگی روی میزقرار گرفته است.
بازار سرپوشیده زنجان فاقد شبکه گاز بوده و سایر خدمات زیر ساختی هم به شکل سطحی به آن منتقل شده است از همین رو مسئولان استان در تلاش برای تعریف و اجرای شبکه منظم و ساماندهی شده ای از خدمات در بازار هستند.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.