علی محمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس تعداد مراجعه کنندگان برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی در بخش بستری مراکز تامین اجتماعی این استان در سال گذشته 175 هزارو 860 نفر و شمار بیماران سرپایی نیز یک میلیون و 267 هزارو 555 نفر بود.
وی اظهار کرد: در سال گذشته 20 هزار و 50 بیمار در مراکز درمانی تامین اجتماعی شامل بیمارستانهای امام حسین(ع) و امید ابهر بستری شدند که از این تعداد 9 هزارو 666 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: شمار زایمان های انجام شده در مراکز تحت پوشش این سازمان طی مدت یاد شده پنج هزار و 422 نفر بود که از این تعداد یکهزار و 658 مورد عمل سزارین و سه هزار و 764 مورد نیز زایمان طبیعی تشکیل می دهد.
وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی ها، شمار عمل زایمان های طبیعی محقق شده سال گذشته نسبت به تعداد عمل های طبیعی سال 95 بیش از 8.63 درصد رشد نشان می دهد.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون جامعه سالمندی رو به افزایش بوده و بر این مبنا طرح تکریم سالمندان و پیشکسوتان مورد تاکید جدی سازمان تامنن اجتماعی است.
به گفته وی در سال گذشته 147 هزار و 914 نفر سالمند به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مراجعه کردند که این تعداد در مقایسه با سال 95 ، 11.45درصد رشد دارد.
وی خاطر نشان کرد: شمار ولادت های ثبت شده در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان نیز در سال گذشته پنج هزار و 500 مورد بود که در این شاخص نیز بیش از 6.15 درصدی رشد موالید نسبت به سال 95 رخ داده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 2 بیمارستان، یک پلی کلینیک دو شیفته (صبح و عصر) در زنجان و چهار درمانگاه سرپایی تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده در سطح این استان به مراجعه کنندگان، بیماران و بیمه شدگان خدمات رسانی می کنند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.