به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرج حریرچی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح بیمارستان موقت سرپل ذهاب در جمع خبرنگاران افزود: این بیمارستان با تلاش جهادگران عرصه سلامت استان کرمانشاه آماده خدمات رسانی شد.
وی اظهار کرد: این بیمارستان 50 تختخوابی دارای 6 بخش، 2 اتاق عمل، چهار تخت آی سی یو و سی سی یو و هشت تخت زایمان است.
به گفته او، این بیمارستان قابلیت ارتقا به 16 تخت سرپایی را دارد.
وی اظهار کرد که این بیمارستان روزانه جوابگوی چهار هزار نفر از مردم منطقه است.
سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: بیمارستان موقت سرپل ذهاب اکنون بخش دیالیز ندارد و در بیمارستان قصرشیرین مستقر است که این بخش را تا سه هفته آینده در بیمارستان سرپل ذهاب مستقر خواهیم کرد.
حریرچی همچنین افزود: کلینیک تخصصی سرپل ذهاب را نیز تا 2 هفته آینده تکمیل می کنیم.
وی اظهار کرد که تمام شرایط از نظر پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت در سرپل ذهاب آماده خدمات رسانی است.
وی گفت: ادعا نمی کنیم که مردم هیچ مشکلی ندارند و در شرایط ایده آلی هستند اما مجموعه وزارت بهداشت به دنبال ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم مناطق زلزله زده است و نماینده ویژه وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده نیز حضور دارد و به صورت مستمر مشکلات را پیگیری و رصد می کند.
قائم مقام وزیر بهداشت در ادامه انتقال سریع مصدومان به مراکز درمانی و اینکه کسی در حین انتقال فوت نکرد را تجربه منحصر به فردی در دنیا دانست و گفت: این تلاش همکاران بخش بهداشت و درمان در زلزله اخیر موجب تعجب نماینده صلیب سرخ جهانی شد.
حریرچی، همچنین آماری در مورد وضعیت خدمات رسانی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارائه کرد و افزود: در این زلزله یک هزار و 830 عمل جراحی، 14هزار و 692 پذیرش و سه هزار و 962 بستری و ترخیص انجام شد.
به گفته او، اکنون تنها 221 نفر از مصدومان حادثه زلزله در مراکز درمانی بستری هستند.
وی با اشاره به اینکه در روزهای اول زلزله تمام خدمات بهداشتی و درمانی به صورت کاملا رایگان انجام می شد، گفت: اکنون سازمان بیمه خدمات درمانی در منطقه مستقر شده و در کمترین زمان دفترچه درمانی صادر می کند و پذیرش در مراکز درمانی با دفترچه و به صورت رایگان انجام می شود.
3033/8066 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.