صمد یوسفی اصل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرهنگسازی برای خرید کالای ایرانی از سال های گذشته آغاز شده است اما نمی توان مردم را به زور وادار به خرید محصول داخلی کرد.
وی یادآورشد: باید به رسیدن پایه های تولید داخلی به استاندارهای روز دنیا کمک کرد و زمینه منطبق سازی محصولات با استانداردهای جهانی را فراهم ساخت.
یوسفی اصل اظهار کرد: در این زمینه همکاری و نظارت دستگاه های دولتی اهمیت بسیاری دارد و در کنار آن علاوه بر مردم، باید برای تولیدکنندگان هم فرهنگسازی لازم انجام شود.
عضو هیات مدیره سازمان ملی کارآفرینی ایران گفت: تولیدکنندگان باید بتوانند محصولات خود را با استانداردهای جهانی تطبیق دهند.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که تولیدکنندگان پیش از این می توانستند به حتم محصول با کیفیت تولید می کردند، باید متوجه بود که تولید کالای خوب نیاز به استانداردهای خاصی دارد.
یوسفی ادامه داد: حمایتی که تاکنون از برخی صنایع انجام شده، حمایت درستی نبوده و باید این پشتیبانی در مسیر دستیابی به استانداردهای جهانی انجام پذیرد.
عضو اصلی شورای مرکزی کانون‌های کارآفرینی کشور گفت: برای دستیابی به چنین نقطه ای باید تمام نگرش صاحب واحد تولیدی، نیروهای انسانی و تمام عوامل دخیل باید نسبت به تولید، تکنولوژی مورد استفاده و سیستم بانکی تغییر کند.
وی تاکید کرد: تمام سیستم های دخیل در عرصه تولید و ارتقای کیفیت محصول نهایی باید همسو و همزمان حرکت کنند و به رو به جلو بروند و تا بتوان محصول مورد انتظار مردم را تولید کرد.
یوسفی با بیان اینکه تاکید بر خرید محصول ایرانی طی سال های گذشته همواره مورد تاکید بوده است، تصریح کرد: تا زمانی که زیر ساخت های مورد نیاز برای ارتقای کیفیت کالای ایرانی فراهم نشده، نمی توان به مصرف کننده گفت که تا زمان فراهم شدن این زیرساختها استفاده از محصول کنون را تحمل کند.
وی افزود: از همین رو، از ابتدای شروع مسیر باید استانداردهای جهانی را در مورد توجه قرار داد و رعایت کرد تا محصول نهایی هم کیفیت لازم را داشته باشد.
رهبر معظم انقلاب در نخستین ساعت تحویل سال جدید، نام سال 1397، را حمایت از تولید ایرانی اعلام کردند.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.