مجید قزوینیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبارزه با سن گندم مادر در شهرستان ابهر از 15 فروردین آغاز شده و تا پایان خرداد ادامه خواهد داشت.
وی اظهارکرد: در زمان حاضر 19 کارشناس از جهاد کشاورزی در حال پایش مزارع گندم در پهنه های سطح مسئولیت خود در 95 روستای شهرستان ابهر هستند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: هریک از کارشناسان مزارع گندم پنج روستا را پایش می کنند.
قزوینیان ادامه داد: در حال حاضر 23 دستگاه سمپاشی در جهادکشاورزی شهرستان ابهر برای مبارزه با سن گندم مادر وجود دارد که هر یک از این دستگاه ها قابلیت سمپاشی روزانه 40 هکتار از مزارع گندم را دارد.
وی خاطرنشان کرد: سن گندم مادر به دلیل شرایط آب و هوایی خاص منطقه زودتر به مزارع گندم ریزش کرده و در سطح این مزارع تغذیه می کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر تاکید کرد: کشاورزان در پایش مزارع گندم خود درباره سن گندم مادر جدیت داشته باشند و در صورت مشاهده در اولین فرصت نسبت به سمپاشی اقدام کنند.
قزوینیان، از مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم این شهرستان خبرداد و افزود: این عملیات نیز در 120 هکتار از مزارع آبی انجام شده است.
به گزارش ایرنا، سن گندم مهمترین آفت گندم و جو در ایران به شمار می رود که از مواد درون گندم یا جو تغذیه می کند و در نهایت محصولی که عاید کشاورز می شود، خوشه خشک و سیاه شده گندم و جو است.
شهرستان ابهر 32 هزار و 700 هکتار مزارع گندم دیم و آبی دارد که از این مقدار بیش از 42 هزار تن در سال گندم برداشت می شود.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.