به گزارش ایرنا، خدیجه ابراهیم خانی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: برابر قانون همه بخش‌های ارائه دهنده خدمت در حوزه بستری اعم از دولتی، خصوصی و غیردولتی مکلف شده اند که در زمان ارائه خدمت از پایگاه بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت ایران استحقاق سنجی کنند.
وی اظهار کرد: هم اکنون این کار مهم در چند استان کشور به صورت پایلوت در حال اجرا است و انجام این کار به حذف دفترچه در بیمارستانهای دولتی کمک قابل توجهی خواهد کرد.
ابراهیم خانی خاطرنشان کرد: الکترونیکی شدن خدمات در بخش بستری در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم همین روند نیز در بخش سرپایی نیز محقق شود.
وی اظهار کرد: یکی از مشکلات کنونی همپوشانی بیمه ای است و امیدواریم در این مسیر اداره کل تامین اجتماعی استان نیز برای تعیین تکلیف حدود 150 هزار نفر از شهروندان این استان که بیش از یک پوشش بیمه ای دارند، گام موثری بردارد.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس بیمه روستاییان بیشترین همپوشانی را در این حوزه با 93 هزار نفر شامل می شود ، 25 درصد این جمعیت حداقل از 2 دفترچه بیمه ای برخوردار هستند و به عبارتی از هر چهار نفر روستایی حداقل یک نفر 2 دفترچه دارند.
وی بیان کرد: در اواخر سال گذشته کارهای برای همپوشانی های احصا و حذف شد اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله وجود دارد.
ابراهیم خانی خاطر نشان کرد: با الکترونیکی شدن و اتصالی که در پایگاه جمعیتی انجام گرفته، هنگام صدور و تمدید دفترچه امکان همپوشانی به کمترین میزان خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، با توجه به آخرین آمار اعلام شده از جمعیت یک میلیون و 57 هزار 460 نفری این استان 624 هزار و 185 نفر معادل 59 درصد جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
هم اکنون 25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و مابقی در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.