به گزارش ایرنا، میر موسی انیران روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که شمار بازدیدکنندگان از این اثر تاریخی منحصر به فرد در نوروز سال گذشته 43 هزار نفر بود، برهمین اساس در نوروز امسال شمار بازدیدکنندگان و گردشگران از این گنبد بیش از حد انتظارات و پیش بینی ها بود.
وی یادآوری کرد: فراهم کردن زیرساخت های لازم افزایش شمار و زمان ماندگاری گردشگران در سلطانیه را بدنبال دارد.
این مسئول بیان کرد: گنبد سلطانیه شاهکار بی نظیر معماری جهان در برابر مخاطب را به نمایش می گذارد و علاوه بر آن تزئینات و کاشیکاری های به کار رفته در آن نیز بسیار قابل توجه است.
رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه ادامه داد: شمار گردشگران خارجی بازدید کننده از بزرگترین گنبد جهانی آجری جهان نیز روند روبه رشدی داشت و در این ایام گردشگرانی از کشور کانادا را به خود جلب کرده بود.
وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی، تبلیغات و ایجاد امکانات لازم در سلطانیه می تواند این شهر را بیش از گذشته به قطب گردشگری استان و حتی در کشور تبدیل کند و این مهم باید بیش از گذشته مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود 140 هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می کنند.
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.