ˈامجد باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 50 درصد بازدیدکنندگان از این موزه تاریخ طبیعی، مسافران عبوری و میهمانان نوروزی و 60درصد از مجموع بازدیدکنندگان نیز کودک و نوجوان بودند.
وی اظهارکرد: موزه تاریخ طبیعی زنجان از 29 اسفند 96 تا 13 فروردین 97 از ساعت هشت تا 12 ظهر و 14 تا 18 برای بازدیدکنندگان دایر بود.
باقری افزود: این فرصت بسیار خوب و مغتنمی بود تا مسافران و میهمانان و همچنین شهروندان زنجان با گونه های جانوری و گیاهی موجود در موزه تاریخ طبیعی زنجان آشنا شوند.
وی تصریح کرد: کارشناسان و محیط بانان زنجان که در محل موزه تاریخ طبیعی حضور داشتند به پرسش های بازدیدکنندگان در خصوص گونه های گیاهی و جانوری پاسخ دادند.
باقری افزود: در این بازدید قریب یک هزار و 800 عدد بروشور حاوی اطلاعات درخصوص تنوع زیستی استان و آشنایی بازدیدکنندگان با مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست اعم از گونه های جانوری، آب و خاک و پناهگاه های حیات وحش زنجان در بین بازدیدکنندگان توزیع شد.
به گزارش ایرنا، در موزه تاریخ طبیعی استان زنجان، 400 گونه مختلف گیاهی، کانی و سنگ های دریایی و جانوری شامل انواع پستانداران، پرندگان، حشرات، پروانه ها و خزندگان به صورت نمونه در معرض دید علاقه مندان به حیات وحش و طبیعت گذاشته شده است.
موزه تاریخ طبیعی این استان که در ابتدا جاده قدیم تبریز - زنجان و در محوطه پارک جنگلی ارم شهر زنجان واقع شده به منظور حفظ و نگهداری و همچنین نمایش گونه­ های جانوری و گیاهی، سنگواره­ها و نمونه ­هایی از برخی کانی­ها و سنگهای معدنی موجود در زنجان، سال 73 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.