جمال ناصحی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین اقلام مواد غذایی معدوم شده از تاریخ مصرف گذشته، فاقد مشخصات بهداشتی بوده است.
وی یادآوری کرد: از طرفی در برخی استانها افراد سودجو با فعالیت کارگاههای زیرزمینی و بدون توجه به نکات بهداشتی اقلام غذایی تولید و در سطح گسترده ای عرضه و سلامت مردم را با خطر مواجه می کند.
ناصحی افزود: نظارت های مستمر کارشناسان بهداشت محیط و از طرفی گزارش های مردمی در معدوم سازی مواد غذایی غیر بهداشتی تاثیر داشته است.
به گفته وی، با نظارت های مداوم بهداشتی ،بطور میانگین 60 تن مواد غذایی غیر بهداشتی در استان معدوم می شود .
مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان ادامه داد:با همکاری کارشناسان بهداشت محیط این استان در بازه زمانی اول اسفند تا 11 فروردین امسال 49 واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی و برای 365 واحد اخطاریه بهداشتی صادر شده است.
وی یادآوری کرد: بیشترین علل واحدهای متخلف در استان رعایت نکردن اصول نگهداری مواد غذایی، بهداشت فردی و عمومی و بی توجهی به زنجیره سرما بوده است.
ناصحی افزود: تا کنون 11 واحد متخلف در استان که 2 واحد آن شامل رستوران و قنادی در شهر زنجان ، یک مجتمع غذاخوری در خرمدره و یک واحد نانوایی در سلطانیه بوده تعطیل شده و علاوه بر آن بازرسان بهداشت محیط این استان نیز 679مورد نمونه برداری مواد غذایی انجام دادند.
این مسئول، علت عمده تعطیلی واحدهای اعلام شده را با توجه به اخطاریه های قبلی رعایت نکردن اصول نگهداری مواد غذایی ذکر کرد.
ناصحی افزود: تا کنون (از اول اسفند تا 11 فروردین امسال) 6 هزار و و 296 مورد بازرسی از اماکن تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی در استان انجام گرفته و این روند تا 15 ماه جاری نیز ادامه دارد.
وی بیان کرد: در مدت یاد شده 195 مورد بازرسی اماکن بین راهی شامل مجتمع و رستوران ها انجام گرفته و علاوه بر آن نیز 264 مورد نیز بارزسی بصورت مشترک با تعزیزات، فرمانداری، سازمان صنعت ،معدن و تجارت و ستاد تسهیلات سفر انجام گرفته است.
مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان ادامه داد: طی مدت یاد شده یکهزار و 270 مورد سنجش آلودگی مواد غذایی با (پرتابل) بوده که این کار برای اولین بار در استان انجام می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: بازرسان بهداشت محیط استان در روز 11 فروردین امسال یکهزار 713 کلر سنجی آب آشامیدنی انجام داده اند.
به گزارش ایرنا، در طرح بسیج سلامت نوروزی 10 اکیپ 2 نفره این استان به صورت صبح و بعدازظهر از مکان های عرضه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت می کنند و مسافران و شهروندان زنجانی نیز می توانند مراتب را به سامانه 190 اطلاع دهند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.