علیرضا صائینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسان بهداشت محیط از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه های آب رسانی در سراسر استان زنجان از 15 اسفند سال گذشته تا هشتم فروردین یک هزار و 296 مورد بازدید کرده اند و 264 مورد نیز بازدید مشترک با سایر دستگاه های اجرایی انجام شده است.
به گفته وی، از اماکن بین راهی از جمله رستوران ها، واحدهای عرضه مواد غذایی و سرویس های بهداشتی نیز 195 مورد بازدید شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از یکهزار و 296 بازدید انجام شده 49 پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی این استان ارجاع داده شده است.
صائینی تعداد اخطارهای بهداشتی صادر شده به مراکز بازدید شده را 365 مورد اعلام کرد و افزود: 679 مورد نیز نمونه برداری از مواد غذایی انجام شد.
وی از معدوم سازی 10 هزار و 980 کیلوگرم مواد غذایی در مراکز تولید و عرضه این مواد در استان زنجان خبرداد و یادآوری کرد: معدوم سازی به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی و انقضای زمان مصرف مواد غذایی بوده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: یکهزار و 270 مورد سنجش مواد غذایی با دستگاه های پرتابل و یکهزار و 713 مورد نیز کلرسنجی انجام شده است.
به گزارش ایرنا، اکیپ های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از 15 اسفند سال گذشته به منظور تامین امنیت و سلامت مواد غذایی برای مصرف کننده ها نظارت بر این مراکز را تشدید کرده اند و این نظارت ها تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.