رضا عسگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان برخورداری مناطق محروم به ویژه روستاها از خدمات زیر ساختی قابل قیاس با قبل از انقلاب اسلامی نیست.
وی ادامه داد: امروز همه روستاهای دارای سکنه از نعمت برق برخوردار هستند و این در نوع خود حرکت بسیار بزرگی است.
عسگری به برخورداری بیش از 70 درصد خانوارهای روستایی شهرستان زنجان از گاز طبیعی اشاره کرد و گفت: این در حالی است که قبل از انقلاب حتی شهرهای استان نیز از گاز شهری بی بهره بودند.
وی به توسعه و بهسازی راه ها و مسیرهای اتباطی روستاها در شهرستان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: اکنون بالغ بر 75 درصد روستاهای شهرستان زنجان دارای راه آسفالته هستند.
عسگری اظهار کرد: در زمان حاضر به واسطه توسعه مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف، دیگر با همه گیری بیماری های عفونی که در قبل از انقلاب شایع می شد، مواجه نیستیم و به طور کلی شاخص های سلامت رشد قابل توجهی نسبت به قبل از انقلاب پیدا کرده است.
فرماندار شهرستان زنجان به سه برابر شدن میزان یارانه ها و افزایش مستمری خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی در دولت تدبیر و امید و نیز تامین مسکن برای معلولان اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری هیچ خانواده دارای 2 معلول و بیشتر که فاقد مسکن باشند، در شهرستان زنجان نخواهیم داشت.
وی به توفیقات نظام جمهوری اسلامی در حوزه زمینه سازی برای تحصیل و آموزش در سطوح مختلف اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به واسطه احداث و گسترش مدارس در مناطق روستایی، زمینه تحصیل برای ساکنان این مناطق فراهم شد.
عسگری به رشد شاخص ها در حوزه آموزش عالی نیز اشاره کرد و ادمه داد: موفقیت های به دست آمده در حوزه دستاوردهای علمی کشور را در مسیر جهش خوبی قرار داده و رشد شرکت های دانش بنیان شرایط را برای توسعه پرشتاب مهیا کرده است.
فرماندار زنجان به لزوم افزایش هر چه بیشتر انسجام داخلی تاکید کرد و افزود: دشمن با برنامه های متعدد برای ایجاد اختلاف در بین جناح های سیاسی کشور تلاش می کند بنابراین در چنین شرایطی همه باید تامین منافع ملی را مد نظر قرار دهیم.
وی به وجود امنیت در کشور به ویژه در مرزها اشاره کرد و گفت: وجود قومیت ها به عنوان یک فرصت برای کشور است و در مجموع به برکت نظام جمهوری اسلامی کشور از حیت شاخص امنیت وضعیت مطلوبی دارد.
عسگری خاطرنشان کرد: با وجود دستاوردها و اقدامات انجام شده در بخش های مختلف، هنوز کمبودها و مشکلاتی نیز وجود دارد که این قبیل موارد نیز در سایه همت و همبستگی و تلاش بیش از پیش حل شدنی است.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.