مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به آماری از بازدیدهای مسافران و گردشگران نوروزی از بناهای تاریخی استان گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تاسوم فروردین امسال ۱۴ هزار و ۶ نفر از گنبد سلطانیه بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، یحیی رحمتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آغاز سفرهای نوروزی تاسوم فروردین امسال ۱۴ هزار و ۶ نفر از گنبد سلطانیه بازدید کردند و در روز سوم فروردین این رقم ۴ هزار و ۷۷۲ مورد ثبت شده است.

وی ادامه داد: آمار مربوط به بازدید از بنای رختشویخانه در روز سوم فروردین‌ماه ۲ هزار و ۹۶۵ مورد بوده که این رقم از ۲۷ اسفند تاکنون نیز ۶ هزار و ۵۰۵ مورد ثبت شده است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تعداد بازدید از غار کتله‌خور در روز سوم فروردین ۹۵۱ مورد و از ۲۷ اسفند تاکنون ۲ هزار و ۷۶مورد بوده است.

این مقام مسوول ادامه داد: همچنین بازدید از موزه مردان نمکی در روز سوم فروردین یک هزار و ۵۰۰ مورد و از ۲۷ اسفند سال قبل تاکنون نیز ۳ هزار و ۹۶۸ مورد بوده است.

رحمتی خاطرنشان کرد: بازدیدهای نظارتی در روز سوم فروردین ۴۳ مورد و از ۲۷ اسفند سال قبل تاکنون ۲۵۱ بازدید نظارتی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان همچنین به تعداد اقامت‌ها نیز از زمان آغاز به کار ستاد خدمات سفر اشاره کرد و گفت: مجموع اقامت در روز سوم فروردین‌ماه ۵ هزار و ۶۳۱ مورد و از ۲۷ اسفند سال قبل تاکنون ۲۱ هزار و ۶۵۴ نفر بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.