به گزارش ایرنا شاهرخ عباسی سه شنبه شب به خبرنگاران افزود: بازدید مسافران نوروزی از جاذبه های گردشگری این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و جاذبه های گردشگری قاینات مورد توجه مطلوب مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بیشترین میزان بازدید گردشگران از منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر، مسجد جامع قاین، قلاع تاریخی، بقاع متبرکه و روستای هدف گردشگری کومیران بوده است.
وی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال 50 اتاق با ظرفیت 180تخت برای مسافران نوروزی پیش بینی شده است، گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 800 نفر در مدارس و خانه های معلم، مهمانسرا و کمپ های شهرستان اسکان یافته اند.
عباسی یادآور شد: همواره در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران تلاش می شود، حضور گردشگران در شهرستان باعث معرفی پتانسیل های منطقه شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاینات بیان کرد: برنامه های پیش بینی شده برای ایام نوروز از جمله بازی های بومی و محلی، برپایی بازارچه های صنایع دستی، پخت نان و آش محلی نیز مورد استقبال زیاد مسافران نوروزی قرار گرفته است.
وی یادآور شد: پنج بازارچه صنایع دستی در شهرستان پیش بینی شده که این بازارچه ها نیز با استقبال خوب گردشگران رو به رو بوده است.
به استناد شواهد و یافته های باستان شناسی، سابقه استقرار و سکونت بشر در غار خونیک واقع در 18کیلومتری جنوب قاین به 30 تا 35 هزار سال پیش از میلاد می رسد.
قاین در دوره اسلامی بزرگ ترین شهر قهستان بود و به دلیل اینکه در مسیر راه های مهم تجاری سیستان، کرمان و سواحل دریای عمان به توس بوده، همواره اهمیت داشته است.
در شهرستان قاینات 400 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی شناسایی شده که از این تعداد 70 اثر ثبت ملی شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.